Redakcja naszego serwisu regularnie monitoruje ceny okien na polskim rynku. W marcu 2020 roku zebraliśmy pierwsze oferty, w marcu 2021 ponowiliśmy zapytanie, a w połowie czerwca br. zrobiliśmy to po raz kolejny.
Z uwagi na różnorodność oferty okiennej wzięliśmy pod lupę okna tworzywowe, białe, rozwierno-uchylne. Jedynym wymaganiem było spełnienie aktualnego współczynnika izolacyjności cieplnej Uw. Białe okna tworzywowe w marcu ub. roku sprzedawane były ze współczynnikiem Uw<1,1 W/mkw.K, ze średnią ceną ofertową 390 zł/mkw. Rok później, w marcu 2021 takie same okna, ale już o wsp. Uw<0,9 , wyceniano klientom według średniej stawki za 500 zł/mkw. Różnica 110 zł na metrze kwadratowym wydawała się być dużą, bo procentowo wyniosła aż 28 procent! Wynikała ona jednak nie tylko ze wzrostu cen zaopatrzeniowych, ale także ze zmiany standardu cieplnego.
O identyczne okna jak w marcu 2021 roku zapytaliśmy też w czerwcu tego roku. Oferty od kilkunastu dilerów z całej Polski wahały się wartościowo w granicach 2-2,9 tys. zł, a średnia cena mkw. takiego okna wyniosła tym razem 560 zł/mkw. czyli o 12 proc. więcej niż w marcu br. Biorąc pod uwagę różnicę w stosunku do marca 2020 roku, wynosi ona aż 170 zł. Oznacza to, że inwestor, który przełożył zakup okien o kilkanaście miesięcy, zapłaci o ponad 40 proc. więcej niż mógł zapłacić w marcu ub. roku.
Tym razem standard cieplny nie miał wpływu na zmianę ceny, a jedynym czynnikiem był wzrost cen zaopatrzeniowych. Chodzi o wzrost kosztów produkcji spowodowanych wzrostem materiałów i komponentów. Według najnowszego raportu CAB – Rynek okien w Polsce, producenci zmieniali w tym roku swoje cenniki średnio 3 razy. Rekordziści dokonali tego już 6 razy. Na okres wakacyjny zapowiadane są kolejne podwyżki materiałów i komponentów do produkcji okien, stąd należy się spodziewać kolejnych też zmian cen okien. Sprawdzimy je dla Was w sierpniu, zdając relację z otrzymanych ofert.
Tagi
CABcentrum analiz branżowychceny okien. wzrost cenmonitoring cenRynek okien w Polscewspółczynnik Uwwzrost kosztówZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".