NSG ze wzrostem po trzech kwartałach, ale nie w Europie

Red.: |Data publikacji:

NSG podało wyniki za trzy kwartały swojego roku finansowego. Spółka odnotowała w tym okresie wzrost przychodów i zysku.

NSG, właściciel marki Pilkington, podsumował okres finansowy od października do grudnia 2023 r. Jest to w przypadku tej spółki trzeci kwartał roku finansowego, który zakończy się 31 marca 2024 r. Firma podliczyła, że przychody ze sprzedaży w okresie od października do końca grudnia wyniosły 192,5 mld jenów (ok. 5,16 mld zł) w stosunku do 190,6 mld (ok. 5,11 mld zł) rok wcześniej. Znacząco wyższy był wynik za dziewięć miesięcy, czyli od kwietnia do końca grudnia 2023 r. Wynosi on 612,7 mld jenów (ok. 16,39 mld zł) w stosunku do 566,2 mld jenów (ok. 15,16 mld zł) w analogicznym okresie rok wcześniej.

W trzecim kwartale niższy był zysk operacyjny – 6,1 mld jenów (ok. 160 mln zł) w porównaniu do 9,7 mld (ok. 270 mln zł), jednak już w okresie dziewięciu miesięcy wyniósł on 32,1 mld jenów (ok. 860 mln zł) w stosunku do 24,2 mld jenów (ok. 640 mln zł). Gwałtowny spadek zysku w trzecim kwartale spółka tłumaczy spowolnieniem gospodarczym w Europie, ale przede wszystkim dewaluacją peso w Argentynie.

Wyniki w sektorze szkła architektonicznego

NSG jest dostawcą szkła architektonicznego, a także technicznego i dla branży motoryzacyjnej. W przypadku szkła architektonicznego, czyli wykorzystywanego do produkcji okien i fasad, przychody w dziewięciu miesiącach 2023 r. wyniosły 274,5 mld jenów (ok. 7,35 mld zł). Jest to niewielki spadek, rok wcześniej w analogicznym okresie było to 275,7 mld jenów (ok. 7,38 mld zł). Zysk operacyjny nie zmienił się, wynosi 26,2 mld jenów (ok. 700 mln zł).

NSG informuje, że szczególnie w Europie w segmencie szkła dla budownictwa spadł wolumen sprzedaży, ale i ceny. Na naszym kontynencie zauważalne było ekonomiczne spowolnienie. Jednocześnie spółka przyznaje, że odczuwalny był spadek cen energii, co nieco złagodziło wpływ pogarszającego się środowiska biznesowego.

Zobacz również

Nowe showroomy z rozwiązaniami polskich producentów

Nowe showroomy z rozwiązaniami polskich producentów

Marzec i kwiecień to okres, w którym polscy producenci intensywnie pracują nad swoimi showroomami. W ostatnim czasie o otwarciu nowych przestrzeni wystawowych informowali Aluprof, Budvar Centrum i Drutex.

Polskie firmy ruszyły na zakupy włoskich maszyn

Polskie firmy ruszyły na zakupy włoskich maszyn

Polscy producenci wyrobów z drewna, m.in. stolarki kupili w zeszłym roku maszyny włoskie o wartości ponad 107 mln euro, to wzrost o 35 proc.

Wzrost popytu na systemy bezpieczeństwa. Spółka Assa Abloy podsumowała pierwszy kwartał

Wzrost popytu na systemy bezpieczeństwa. Spółka Assa Abloy podsumowała pierwszy kwartał

Assa Abloy podliczyła pierwszy kwartał, spółka odnotowała wzrost sprzedaży o 6 proc. Widzi też popyt na bezpieczne systemy wejściowe.

1