NSG zadowolone z „poprawy cen sprzedaży” szkła

Autor: |Data publikacji:

NSG podsumowało ostatni kwartał. Spółka zanotowała wzrost przychodów na poziomie 55,8 proc. w stosunku do analogicznego roku 2020, ale były one wyższe również w odniesieniu do roku 2019.

NSG poinformowało o wynikach z pierwszego kwartału swojego roku finansowego 2022. Spółka w kwietniu zaczyna rok obrachunkowy, a skończy go 31 marca 2022 r. W okresie od kwietnia do końca czerwca przychody wyniosły 147,7 mld jenów (ok. 5,25 mld zł) w stosunku do 91,9 mld (ok. 3,27 mld zł) w roku 2020. Jeśli chodzi o zysk operacyjny, to również w pierwszym kwartale koncern zanotował wzrost – w tym roku wyniósł on 7,2 mld jenów (ok. 260 mln zł) w stosunku do 600 mln jenów (ok. 21,32 mln zł) straty rok wcześniej. Wartość EBITDA wyniosła 16,5 mld jenów (ok. 590 mln zł) w porównaniu do 6,1 mld (ok. 220 mln zł).

NSG podzielił także wyniki pod kątem segmentów. W dziale szkła architektonicznego w omawianym kwartale przychody wyniosły 64,5 mld jenów  (ok. 2,29 mld zł), w poprzednim roku rozliczeniowym to była kwota 44,9 mld jenów (ok. 1,6 mld zł), a dwa lata temu 59,9 mld jenów (ok.2,13 mld zł). Największe przychody w segmencie szkła architektonicznego NSG wypracowało w Europie – 27,8 mld jenów (990 mln zł) w porównaniu do 16 mld (ok. 570 mln zł) w analogicznym okresie rok wcześniej. W Azji przychody wyniosły 19,3 mld (ok. 690 mln zł), w obu Amerykach w sumie 17,4 mld jenów (ok 620 mln zł).

NSG przyznaje, że w segmencie szkła widać duże ożywienie na rynku w Europie i w obu Amerykach. Firma odnotowała tam wzrost zysku operacyjnego, mimo wyższych kosztów działalności, przede wszystkim mowa jest o rosnących cenach energii. Jeśli chodzi o Europę, to dla NSG pozytywnym trendem jest „poprawa cen sprzedaży” szkła – czyli wzrost jego ceny i zwiększający się popyt na szkło.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".