Nowy członek zarządu w Grupie Selena

Autor: PG |Data publikacji: 2019-06-25

Jacek Michalak został powołany na członka zarządu ds. finansowych w Grupie Selena FM. Wśród wyzwań stojących obecnie przez przedsiębiorstwem jest m.in. kontrola kosztów oraz zwiększanie udziału produktów wysokomarżowych w sprzedaży.

Jacek Michalak ukończył Uniwersytet Łódzki na wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym (kierunek: Finanse i Bankowość). Przez ostatnich siedem lat był członkiem zarządu spółki ZT „Kruszwica” SA, która jest liderem rynku tłuszczów roślinnych (osiada takie marki jak: Kujawski, Oliwier, Optima Omega 3, Oleo, Smakowita, Wawrzyniec). W firmie pełnił funkcję dyrektora finansowego. W przeszłości współpracował z takimi firmami jak: Petrolot, Carlsberg, Pepsico, czy Huhtamaki.

– Złożona struktura organizacyjna i działanie na arenie międzynarodowej to zarówno ogromna radość i zaszczyt, ale też wyzwanie. Selena z kwartału na kwartał notuje poprawę wyników finansowych – absolutnie wyjątkowy był pod tym względem pierwszy kwartał 2019 roku, z historycznym wynikiem zarówno na poziomie przychodów, jak i zysku netto – tym bardziej znaczący, że jest to okres roku tradycyjnie trudniejszy dla branży. Znam firmy o zasięgu światowym i specyfikę pracy w międzynarodowym środowisku eksponowanym na różne czynniki zewnętrzne. Jestem przekonany, że konsekwentna realizacja przyjętej przez zarząd strategii rozwoju, kontrola kosztów oraz zwiększanie udziału produktów wysokomarżowych w sprzedaży przełożą się na dalszą poprawę efektywności grupy – powiedział Jacek Michalak.

Selena FM zajęła 247. miejsce na Liście 500 dziennika Rzeczpospolita, na której uwzględnione są największe w naszym kraju przedsiębiorstwa. Jej przychody w 2018 r. wyniosły 1,23 mld zł. Więcej na temat Listy 500 TUTAJ. Pierwszy kwartał spółka zakończyła zwiększeniem sprzedaży na większości kluczowych rynków. Zysk netto w pierwszym kwartale 2019 r. był o 10 mln zł wyższy niż w I kwartale 2018 r. Więcej na temat wyników Seleny w pierwszym kwartale w artykule: Selena zwiększa sprzedaż na kluczowych rynkach.

Zobacz również

Innowacyjność się opłaca w Assa Abloy

Innowacyjność się opłaca w Assa Abloy

Assa Abloy podsumowała II kwartał bieżącego roku. Firma odnotowała 11 proc. wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, natomiast wzrost był 14-proc. porównując półrocza.

Nowe prawo zamówień publicznych: czy przetargi będą atrakcyjniejsze?

Nowe prawo zamówień publicznych: czy przetargi będą atrakcyjniejsze?

Nowe prawo zamówień publicznych ma wejść w życie 1 stycznia 2021 roku i zachęcić małe firmy do udziału w przetargach. Jakie zmiany nas czekają?

Winkhaus i Mediola łączą siły na rzecz smart home

Winkhaus i Mediola łączą siły na rzecz smart home

Firma Winkhaus, specjalizująca się w produkcji okuć okiennych i drzwiowych oraz Mediola rozpoczęły współpracę w sektorze smart home. W ramach kooperacji możliwe będzie zintegrowanie rozwiązań obu firm.