Jacek Michalak został powołany na członka zarządu ds. finansowych w Grupie Selena FM. Wśród wyzwań stojących obecnie przez przedsiębiorstwem jest m.in. kontrola kosztów oraz zwiększanie udziału produktów wysokomarżowych w sprzedaży.
Jacek Michalak ukończył Uniwersytet Łódzki na wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym (kierunek: Finanse i Bankowość). Przez ostatnich siedem lat był członkiem zarządu spółki ZT „Kruszwica” SA, która jest liderem rynku tłuszczów roślinnych (osiada takie marki jak: Kujawski, Oliwier, Optima Omega 3, Oleo, Smakowita, Wawrzyniec). W firmie pełnił funkcję dyrektora finansowego. W przeszłości współpracował z takimi firmami jak: Petrolot, Carlsberg, Pepsico, czy Huhtamaki.
– Złożona struktura organizacyjna i działanie na arenie międzynarodowej to zarówno ogromna radość i zaszczyt, ale też wyzwanie. Selena z kwartału na kwartał notuje poprawę wyników finansowych – absolutnie wyjątkowy był pod tym względem pierwszy kwartał 2019 roku, z historycznym wynikiem zarówno na poziomie przychodów, jak i zysku netto – tym bardziej znaczący, że jest to okres roku tradycyjnie trudniejszy dla branży. Znam firmy o zasięgu światowym i specyfikę pracy w międzynarodowym środowisku eksponowanym na różne czynniki zewnętrzne. Jestem przekonany, że konsekwentna realizacja przyjętej przez zarząd strategii rozwoju, kontrola kosztów oraz zwiększanie udziału produktów wysokomarżowych w sprzedaży przełożą się na dalszą poprawę efektywności grupy – powiedział Jacek Michalak.
Selena FM zajęła 247. miejsce na Liście 500 dziennika Rzeczpospolita, na której uwzględnione są największe w naszym kraju przedsiębiorstwa. Jej przychody w 2018 r. wyniosły 1,23 mld zł. Więcej na temat Listy 500 TUTAJ. Pierwszy kwartał spółka zakończyła zwiększeniem sprzedaży na większości kluczowych rynków. Zysk netto w pierwszym kwartale 2019 r. był o 10 mln zł wyższy niż w I kwartale 2018 r. Więcej na temat wyników Seleny w pierwszym kwartale w artykule: Selena zwiększa sprzedaż na kluczowych rynkach.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".