Nomet zautomatyzował odlewnię

Autor: |Data publikacji:

Nomet automatyzuje produkcję klamek. Firma pod koniec zeszłego roku zakończyła inwestycję w dziale odlewni.

Nomet z siedzibą w Toruniu to producent m.in. klamek do drzwi. Firma ostatnio zautomatyzowała dział odlewni, inwestycja zakończyła się pod koniec 2022 r. Zamontowane zostały dwa zupełnie nowe stanowiska odlewnicze, a dwa wcześniej istniejące zostały zmodernizowane – są one w pełni automatyczne. Nowe roboty dostarczyła firma Kuke, natomiast stanowiska odlewnicze firma Frech. W stanowiskach odlewniczych powstają w czasie rzeczywistym odlewy, które odbierane są następnie przez roboty Kuke, potem poddawane są kontroli i przenoszone na transporter.

Foto: Kuke

Według Nometu, dzięki inwestycji wyeliminowane zostały potencjalne błędy ludzkie, zaletą automatyzacji jest również powtarzalność produkcji, a także zwiększona jej wydajność. W tym dziale powstają odlewy stanowiące potem bazę do produkcji klamek do drzwi czy do mebli. Nomet zatrudnia około 500 pracowników, a firma produkuje miesięcznie około miliona produktów, są to zarówno klamki, jak i akcesoria meblowe.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".