Niemiecka branża okien pozostanie na minusie

Autor: |Data publikacji:

Pomimo minimalnej poprawy ogólnej sytuacji gospodarczej w Niemczech dane za ubiegły rok potwierdzają, że rynek stolarki budowlanej osłabł. Niestety prognozy na 2023 r. także nie są pozytywne. Takie informacje zostały zaprezentowane podczas wiosennej konferencji stowarzyszenia Okna + Fasady (VFF) „Statystyka i rynek”.

Wartości wyraźnie wskazują na postępujący regres. W 2021 r. sprzedano w Niemczech 15,5 mln jednostek okiennych, w 2022 r. już tylko 14,8 mln, zaś na ten rok analitycy spodziewają się kolejnego zmniejszenia rynku – o dalsze 4,5 procent. Przewidują też spadek liczby nowych budynków mieszkalnych o ponad 15 procent. W 2022 r. liczba nowych pozwoleń na budowę zmniejszyła się o 7 proc., a w bieżącym roku już o 26 procent. Liczbowo sprzedaż do nowych budynków ma spaść o ponad 13 proc., do 5,25 mln jednostek okiennych.

Opierająca się na dotychczasowym modelu badawczym, prognoza uwzględnia skutki gwałtownego wzrostu cen zakupu, inflacji, stóp procentowych i ogólnej niepewności konsumentów.

Jak podkreśla dyrektor zarządzający VFF Frank Lange:

Cała sytuacja w sektorze budowlanym wyraźnie się pogarsza. W coraz większym stopniu wpływa to również na niemiecki rynek okien. Szokujący poziom stóp procentowych i gwałtowne wzrosty cen powodują, że spadają zarówno liczba pozwoleń, jak i oczekiwania rynku na nowe budynki. Spadek o około 14 proc. na całym rynku nowych okien w 2023 roku jest dramatyczny.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".