Nasz największy rynek eksportowy będzie na plusie

Autor: |Data publikacji:

Rynek niemiecki w 2022 roku zaliczy niewielki wzrost względem sezonu poprzedniego – wynika z analizy wykonanej przez Heinze GmbH na zlecenie niemieckich organizacji branżowych.

Cykliczna konferencja „Statystyka i rynek” niemieckiego Stowarzyszenia Okna + Fasady przyniosła nam kolejne dane na temat kluczowego dla polskiej stolarki rynku. Jak informowaliśmy kilka dni temu, jesteśmy największym eksporterem okien, drzwi i bram na tamtejszym rynku (szczegóły) a Niemcy stanowią aż 1/3 naszej sprzedaży zagranicznej.

Zaktualizowane na sezon 2022 dane wskazują, że niemiecki rynek okien odnotuje niewielki wzrost. Według analityków Heinze GmbH wyniesie on 0,8 proc. W związku z dużymi zaległościami w wydawaniu pozwoleń na budowę, sektor nowego budownictwa zaliczy niewielki spadek, do poziomu 6,1 mln jednostek okiennych (spadek o 0,4 proc.). Sektor remontowy ma z kolei przynieść wzrost o 1,5 proc. do poziomu 9,85 mln jednostek okiennych.

W przypadku drzwi zewnętrznych zakładany jest na ten sezon wzrost na rynku budownictwa mieszkaniowego. Ma on wynieść 2,1 proc. i powinien zrekompensować spadki w budownictwie niemieszkaniowym. Na niemieckim rynku drzwi zewnętrznych w 2022 roku spodziewany jest wzrost o 1,4 proc do 1,41 mln sztuk, który będzie napędzany przez rynek remontowy (wzrost o 2,3 proc. do 1,009 mln sztuk). Na rynku pierwotnym spodziewany jest niewielki spadek o 0,8 proc. do 403 tys. sztuk drzwi. Aż 63,4 proc. drzwi zewnętrznych w Niemczech ma mieć podwyższoną klasę bezpieczeństwa.

Tym razem niemieccy analitycy nie pokusili się o prognozę na sezon 2023. Według nich nie jest możliwe ocenienie potencjału przyszłego roku ze względu na trudną sytuację związaną z wojną w Ukrainie, czy nadal odczuwalny wpływ pandemii.

 

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.