Najpopularniejsze marki stolarki wśród kobiet

Autor: PG |Data publikacji: 2019-03-08

Centrum Analiz Branżowych przeprowadziło niedawno badanie znajomości marek okien i drzwi wśród Polaków. Redakcja ForumBranzowe.com sprawdziła, jak zebrane dane wyglądają z perspektywy rozpoznawalności firm w naszej branży wśród kobiet. Czy możemy mówić o męskich i damskich markach?

Najpopularniejsze wśród kobiet

W badanu sprawdzono m.in. świadomość wspomaganą marek wśród inwestorów indywidualnych, czyli osób, które w ciągu ostatnich 2 lat budowały dom lub przeprowadzały remont. Centrum Analiz Branżowych zadało im pytanie „Które z poniższych marek okien i drzwi Pan(i) zna?”, po czym respondentom wyświetlano logotypy firm.

Najbardziej rozpoznawalną marką wśród kobiet jest Velux, na który wskazało 87 proc. respondentek. Na kolejnych miejscach uplasował się Oknoplast, Porta, Gerda, Fakro oraz Drutex.

Męskie i damskie marki?

Okazuje się, że zarówno kobiety i mężczyźni najczęściej wskazywali te same marki: Velux, Oknoplast, Porta, Fakro, Gerda, Drutex. Na pierwszym miejscu podium zarówno we wskazaniach kobiet, jak i mężczyzn króluje firma Velux. Rozbieżności pojawiają się w kolejnych pozycjach. Gdy wśród kobiet na drugim miejscu plasuje się Oknoplast, tak wśród mężczyzn jest to Fakro. Znajomość firmy Porta wśród kobiet dała jej trzecie miejsce. Brązowy medal w przypadku mężczyzn przypadł z kolei firmie Oknoplast.

Patrząc na procentowe wartości wskazań poszczególnych marek można stwierdzić, że w większości przypadków są one zbieżne wśród obu płci. Znaczne różnice pojawiają się w przypadku dwóch firm, które są bardziej rozpoznawalne wśród panów. Chodzi o Fakro (22 proc. różnicy) oraz Drutex (12 proc.). Być może wpływ na to ma marketing tych marek, które zaangażowały się m.in. w sponsoring piłki nożnej. Ciekawi jesteśmy kolejnej edycji badania – spór właścicielski w firmie Drutex odbił się szerokim echem w całej Polsce, a to może mieć wpływ na rozpoznawalność.

Żadna z topowych pod względem rozpoznawalności marek nie miała znacznego odchylenia w kontekście wyborów wśród kobiet. Czyżby branża nie doczekała się żadnej firmy, którą można by wizerunkowo nazwać damską? Być może to ciekawy pomysł dla przedsiębiorstw, które chciałyby się wyróżnić w komunikacji marketingowej.

Więcej szczegółów o znajomości tych i innych marek okiennych (oraz drzwi i bram) w najnowszym raporcie Centrum Analiz Branżowych.

Zobacz również

Aluprof inwestuje w piec i w marketing

Aluprof inwestuje w piec i w marketing

Aluprof zamierza zainstalować w swoim laboratorium w Bielsku-Białej piec do badań ogniowych. Dostarczy go firma Seco Warwick.

Dovista otworzyła drugą linię do malowania proszkowego

Dovista otworzyła drugą linię do malowania proszkowego

Dovista otworzyła 20 maja drugą linię do malowania proszkowego. Inwestycja warta była ok. 20 mln zł. Dzięki niej zwiększą się moce produkcyjne fabryki.

MERCOR kupuje maszyny i szuka inwestora

MERCOR kupuje maszyny i szuka inwestora

Mercor zakupił za 3 mln zł kompletną linię technologiczną, której wartość rynkowa wynosiła 36,0 mln zł. Posłuży ona do produkcji płyt ogniochronnych mcr Silboard w zakładzie w Mirosławiu k/Płocka. Spółka chce pozyskać też nowego inwestora, który kupiłby pakiet mniejszościowy akcji.