Centrum Analiz Branżowych przeprowadziło niedawno badanie znajomości marek okien i drzwi wśród Polaków. Redakcja ForumBranzowe.com sprawdziła, jak zebrane dane wyglądają z perspektywy rozpoznawalności firm w naszej branży wśród kobiet. Czy możemy mówić o męskich i damskich markach?
Najpopularniejsze wśród kobiet
W badanu sprawdzono m.in. świadomość wspomaganą marek wśród inwestorów indywidualnych, czyli osób, które w ciągu ostatnich 2 lat budowały dom lub przeprowadzały remont. Centrum Analiz Branżowych zadało im pytanie „Które z poniższych marek okien i drzwi Pan(i) zna?”, po czym respondentom wyświetlano logotypy firm.
Najbardziej rozpoznawalną marką wśród kobiet jest Velux, na który wskazało 87 proc. respondentek. Na kolejnych miejscach uplasował się Oknoplast, Porta, Gerda, Fakro oraz Drutex.

Męskie i damskie marki?
Okazuje się, że zarówno kobiety i mężczyźni najczęściej wskazywali te same marki: Velux, Oknoplast, Porta, Fakro, Gerda, Drutex. Na pierwszym miejscu podium zarówno we wskazaniach kobiet, jak i mężczyzn króluje firma Velux. Rozbieżności pojawiają się w kolejnych pozycjach. Gdy wśród kobiet na drugim miejscu plasuje się Oknoplast, tak wśród mężczyzn jest to Fakro. Znajomość firmy Porta wśród kobiet dała jej trzecie miejsce. Brązowy medal w przypadku mężczyzn przypadł z kolei firmie Oknoplast.
Patrząc na procentowe wartości wskazań poszczególnych marek można stwierdzić, że w większości przypadków są one zbieżne wśród obu płci. Znaczne różnice pojawiają się w przypadku dwóch firm, które są bardziej rozpoznawalne wśród panów. Chodzi o Fakro (22 proc. różnicy) oraz Drutex (12 proc.). Być może wpływ na to ma marketing tych marek, które zaangażowały się m.in. w sponsoring piłki nożnej. Ciekawi jesteśmy kolejnej edycji badania – spór właścicielski w firmie Drutex odbił się szerokim echem w całej Polsce, a to może mieć wpływ na rozpoznawalność.

Żadna z topowych pod względem rozpoznawalności marek nie miała znacznego odchylenia w kontekście wyborów wśród kobiet. Czyżby branża nie doczekała się żadnej firmy, którą można by wizerunkowo nazwać damską? Być może to ciekawy pomysł dla przedsiębiorstw, które chciałyby się wyróżnić w komunikacji marketingowej.
Więcej szczegółów o znajomości tych i innych marek okiennych (oraz drzwi i bram) w najnowszym raporcie Centrum Analiz Branżowych.
Zobacz również
Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood
W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru fabryki okien Norwood w Rusocinie. Spłonęła hala produkcyjna, nikt nie został ranny.
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.


