Centrum Analiz Branżowych przeprowadziło niedawno badanie znajomości marek okien i drzwi wśród Polaków. Redakcja ForumBranzowe.com sprawdziła, jak zebrane dane wyglądają z perspektywy rozpoznawalności firm w naszej branży wśród kobiet. Czy możemy mówić o męskich i damskich markach?
Najpopularniejsze wśród kobiet
W badanu sprawdzono m.in. świadomość wspomaganą marek wśród inwestorów indywidualnych, czyli osób, które w ciągu ostatnich 2 lat budowały dom lub przeprowadzały remont. Centrum Analiz Branżowych zadało im pytanie „Które z poniższych marek okien i drzwi Pan(i) zna?”, po czym respondentom wyświetlano logotypy firm.
Najbardziej rozpoznawalną marką wśród kobiet jest Velux, na który wskazało 87 proc. respondentek. Na kolejnych miejscach uplasował się Oknoplast, Porta, Gerda, Fakro oraz Drutex.
Męskie i damskie marki?
Okazuje się, że zarówno kobiety i mężczyźni najczęściej wskazywali te same marki: Velux, Oknoplast, Porta, Fakro, Gerda, Drutex. Na pierwszym miejscu podium zarówno we wskazaniach kobiet, jak i mężczyzn króluje firma Velux. Rozbieżności pojawiają się w kolejnych pozycjach. Gdy wśród kobiet na drugim miejscu plasuje się Oknoplast, tak wśród mężczyzn jest to Fakro. Znajomość firmy Porta wśród kobiet dała jej trzecie miejsce. Brązowy medal w przypadku mężczyzn przypadł z kolei firmie Oknoplast.
Patrząc na procentowe wartości wskazań poszczególnych marek można stwierdzić, że w większości przypadków są one zbieżne wśród obu płci. Znaczne różnice pojawiają się w przypadku dwóch firm, które są bardziej rozpoznawalne wśród panów. Chodzi o Fakro (22 proc. różnicy) oraz Drutex (12 proc.). Być może wpływ na to ma marketing tych marek, które zaangażowały się m.in. w sponsoring piłki nożnej. Ciekawi jesteśmy kolejnej edycji badania – spór właścicielski w firmie Drutex odbił się szerokim echem w całej Polsce, a to może mieć wpływ na rozpoznawalność.
Żadna z topowych pod względem rozpoznawalności marek nie miała znacznego odchylenia w kontekście wyborów wśród kobiet. Czyżby branża nie doczekała się żadnej firmy, którą można by wizerunkowo nazwać damską? Być może to ciekawy pomysł dla przedsiębiorstw, które chciałyby się wyróżnić w komunikacji marketingowej.
Więcej szczegółów o znajomości tych i innych marek okiennych (oraz drzwi i bram) w najnowszym raporcie Centrum Analiz Branżowych.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".