Dla 2/3 Polaków marka ma znaczenie przy wyborze stolarki – wynika z najnowszego badania Centrum Analiz Branżowych. Przeanalizowano również, które marki są w naszym kraju najbardziej rozpoznawalne.
Najnowsze badanie marek stolarki przynosi nam szereg bardzo ciekawych informacji o wyborach polskich klientów. Okazuje się, że dla 31 proc. respondentów marka ma bardzo duże znaczenie przy wyborze okien elewacyjnych i dachowych oraz drzwi wejściowych (w skali od 1 do 10 taki procent respondentów wskazał na 9-10 pkt.). Dla kolejnych 33 proc. marka również jest dość istotna przy wyborze produktów (7-8 pkt.). Dla pozostałym 36 proc. ta kwestia nie ma większego znaczenia (1-6 pkt.).
Jakie marki są w Polsce najbardziej rozpoznawalne? Procentowa znajomość poszczególnych marek (świadomość wspomagana) prezentuje się następująco:
- Velux (80 proc.)
- Oknoplast (79 proc.)
- Porta (78 proc.)
- Gerda (72 proc.)
- Fakro (67 proc.)
Z badania dowiadujemy się również, jak wygląda rozpoznawalność marek ze względu na płeć, wiek oraz miejsce zamieszkania. Centrum Analiz Branżowych sprawdziło również za pomocą wskaźnika NPS (Net Promoter Score), jak bardzo prawdopodobne jest, czy klienci polecą daną markę swoim znajomym. Okazuje się, że w przypadku poszczególnych kategorii produktowych, jak i poszczególnych marek są znaczne różnice.
Więcej na ten temat usłyszą Państwo w 18. odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”, który swoją premierę 9 marca, czyli tradycyjnie już w drugą środę miesiąca. Miłego słuchania!
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".