Dla 2/3 Polaków marka ma znaczenie przy wyborze stolarki – wynika z najnowszego badania Centrum Analiz Branżowych. Przeanalizowano również, które marki są w naszym kraju najbardziej rozpoznawalne.
Najnowsze badanie marek stolarki przynosi nam szereg bardzo ciekawych informacji o wyborach polskich klientów. Okazuje się, że dla 31 proc. respondentów marka ma bardzo duże znaczenie przy wyborze okien elewacyjnych i dachowych oraz drzwi wejściowych (w skali od 1 do 10 taki procent respondentów wskazał na 9-10 pkt.). Dla kolejnych 33 proc. marka również jest dość istotna przy wyborze produktów (7-8 pkt.). Dla pozostałym 36 proc. ta kwestia nie ma większego znaczenia (1-6 pkt.).
Jakie marki są w Polsce najbardziej rozpoznawalne? Procentowa znajomość poszczególnych marek (świadomość wspomagana) prezentuje się następująco:
- Velux (80 proc.)
- Oknoplast (79 proc.)
- Porta (78 proc.)
- Gerda (72 proc.)
- Fakro (67 proc.)
Z badania dowiadujemy się również, jak wygląda rozpoznawalność marek ze względu na płeć, wiek oraz miejsce zamieszkania. Centrum Analiz Branżowych sprawdziło również za pomocą wskaźnika NPS (Net Promoter Score), jak bardzo prawdopodobne jest, czy klienci polecą daną markę swoim znajomym. Okazuje się, że w przypadku poszczególnych kategorii produktowych, jak i poszczególnych marek są znaczne różnice.
Więcej na ten temat usłyszą Państwo w 18. odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”, który swoją premierę 9 marca, czyli tradycyjnie już w drugą środę miesiąca. Miłego słuchania!
Zobacz również
Liderzy rynku stolarki 2025
Podczas Ogólnopolskiego Forum Stolarki tradycyjnie odbyła się Gala Liderów Rynku Stolarki. Poznaliśmy liderów roku 2025 wsród dostawców i producentów, którzy łącznie zostali nagrodzeni w 19 kategoriach.
Już dziś startuje Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – tym razem spotykamy się w Łodzi!
Już dziś, 15 października, w industrialnych wnętrzach hotelu Vienna House Andel’s w Łodzi startuje Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025.
Strategiczne partnerstwo AGC Glass Europe i Solar Materials
Recykling szkła jest przedmiotem strategicznego partnerstwa firm. Zostało ono nawiązane przez koncern AGC Glass Europe oraz niemiecki startup Solar Materials.