Na rynku szkła powiało optymizmem

Autor: |Data publikacji:

Firmy z branży szkła w I półroczu odnotowały spadek w przychodach od 1,8 proc. do 5,7 proc. Jednak dane z drugiego półrocza wskazują, że najgorszy moment już minął.

Dane zebrane przez niemiecką organizację BV Glas pokazują, że firmy produkujące szkło lub zajmujące się jego obróbką zostały mocno dotknięte przez kryzys spowodowany pandemią. Generalnie przemysł szkła odnotował spadek w przychodach na poziomie 4,1 proc. w pierwszych sześciu miesiącach 2020 r. w porównaniu do 2019 r. Jeśli porówna się dane finansowe, to w tym roku przychody wyniosły 4,7 mld euro w porównaniu do 4,9 mld w roku 2019.

Sytuacja w każdym segmencie szkła wyglądała nieco inaczej. W przypadku firm z branży szkła płaskiego (float) przychody spadły o 15 proc., osiągając wartość 454 mln euro w stosunku do 534 mln euro w 2019 r. Na spadek wyników najbardziej wpłynęło wstrzymanie dostaw dla przemysłu motoryzacyjnego. Jeśli chodzi o firmy zajmujące się obróbką szkła, to ich przychody spadły o 6,7 proc. osiągając wartość 1,74 mld euro. W roku 2019 wartość ta wynosiła 1,87 mld euro.

Obecnie sytuacja na rynku szkła poprawiła się, a producenci odnotowują wzrost poziomu zamówień. Organizacja BV Glas podkreśla, że mimo trudnego I półrocza, w branży widać pozytywne tendencje. Także same firmy prognozują, że wyniki handlowe w II półroczu powinny być wyższe, niż w pierwszych miesiącach 2020 roku i z większym optymizmem patrzą na sytuację rynkową.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.