Jak zdradził w rozmowie z naszą redakcją Jan Kidaj, prezes firmy Aliplast, ten sezon jest do tej pory udany dla tego systemodawcy z Lublina. Firma pracuje obecnie nad projektem stworzenia „Aliplastu Bis” na południu Starego Kontynentu.
W sezonie 2022 Aliplast odnotowuje wzrosty. Są one tonażowo na poziomie 10-12 proc. – To jest miara prawdziwego wzrostu obecnie. W przychodach możemy mówić o skokowych wręcz wzrostach, ale te wartości nie są właściwym miernikiem – tłumaczy Jan Kidaj , prezes firmy. Stąd też prognozy na cały rok zakładają poprawę wyników sprzedażowych.
Jan Kidaj, prezes firmy Aliplast:
„Taką dynamikę sprzedaży określanej tonażowo na pewno utrzymamy. Utrzymanie tego wskaźnika jest naszym celem na drugą część sezonu. W rubryce określającej wysokość sprzedaży dynamika wzrostu na pewno będzie zdecydowanie wyższa w podsumowaniu rocznym”
Aliplast w rozmowie z naszą redakcją zdradził, że ma ambitne plany rozwojowe poza granicami naszego kraju. Firma chce budować bliźniacze względem lubelskiego zakładu fabryki w poszczególnych krajach, dzięki czemu ograniczone zostaną potrzeby logistyczne, jak i spadnie poziom zużycia paliw kopalnych. Obecnie na tapecie jest projekt stworzenia takiego zakładu na południu Europy.
„Obrany kierunek to albo południowe Węgry albo południowo-zachodnia Rumunia. Wcześniej naszym faworytem była Serbia, ale dostrzegamy, że niespieszno temu krajowi politycznie do integracji z Europą i odracza się ona z czasem, dlatego pracujemy nad zmianą koncepcji i nowym określeniem miejsca docelowego dla nowego zakładu w granicach aktualnej Unii Europejskiej. Mam nadzieję, że w przyszłym roku będziemy projektować nową fabrykę i w 2024 roku ruszy tam produkcja.”

Zobacz również
Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce
Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej to coroczne wydarzenie organizowane przez Roto Frank Holding AG. W tym roku impreza odbyła się po raz pierwszy w Polsce.
Forum Biznesu o nowych rynkach eksportowych i szansach polskich firm
Zakończyła się 6. edycja Forum Biznesu organizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Wśród prelegentów nie zabrakło przedstawicieli branży stolarki.
Gerda stawia na bezpieczeństwo i rozwiązania smart
W połowie października firma Gerda zaprosiła swoich partnerów handlowych i dostawców na wydarzenie w Ostródzie, gdzie zaprezentowała nowości.
„Taką dynamikę sprzedaży określanej tonażowo na pewno utrzymamy. Utrzymanie tego wskaźnika jest naszym celem na drugą część sezonu. W rubryce określającej wysokość sprzedaży dynamika wzrostu na pewno będzie zdecydowanie wyższa w podsumowaniu rocznym”

