Na home office rośnie apetyt na okna

Red.: |Data publikacji:

Już na trzecim miejscu w przekształcaniu powierzchni domowej w biuro jest instalowanie lub wymiana okien. Aż 14 proc. respondentów już zamontowało lub wymieniło okna, doceniając korzyści ze światła dziennego.

Praca z domu i model hybrydowy najprawdopodobniej zostaną z nami na dłużej. Możemy założyć, że będzie to miało wpływ na każdy aspekt naszego życia, w tym na sposób, w jaki projektujemy, aranżujemy i remontujemy nasze domy i mieszkania – zauważa Agnieszka Kamińska, kierownik ds. komunikacji, VELUX Polska (na zdjęciu obok). A mówi to na bazie wyników raportu, który na zlecenie jej firmy wykonała agencja Ipsos.

Z badania „The Work from Home Experience, 2021” wynika, że doświadczenie pracy zdalnej czy pracy hybrydowej nie zniknęło wraz z przezwyciężeniem pandemii – wielu z nas nadal pracuje w swoich domach. Zalety jakie widzimy w takiej formie pracy to zaoszczędzenie czasu dojazdu do pracy (43 proc. wskazań), oszczędności na jedzeniu, ubraniu i transporcie (47 proc.), większa swoboda pracy (66 proc.) oraz ogólna poprawa jakości życia (54 proc. wskazań).

Wielu pracodawców akceptuje takie rozwiązanie, choć też zdaje sobie sprawę, że praca w domu wymaga jakiegoś dostosowania przestrzeni do pracy. 62 proc. pracowników zdalnych już dokonało takich dostosowań, a 43 proc. planuje jakiś remont w domu, żeby mieć większą wygodę pracy. 17 proc. z nich remont ten przeprowadziło na poddaszu, wygospodarowując tam dla siebie swoje własne biuro. Często wiązało się to z wstawieniem jakiegoś okna dachowego.

Z badania Ipsos na zlecenie firmy Velux wynika, że pierwszoplanową potrzebą domowych pracowników jest pomalowanie ścian i zakup odpowiednich mebli – odczuli to już ich producenci. Ale już na trzecim miejscu w przekształcaniu powierzchni domowej w biuro jest instalowanie lub wymiana okien. Aż 14 proc. respondentów już zamontowało lub wymieniło okna, doceniając korzyści ze światła dziennego. Home office, jak widać, może też być dobrym impulsem do remontowania domów i wymiany stolarki. Potwierdza to również szef Deceunnincka, który udzielił wywiadu w nadchodzącym kwietniowym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe. Jego zdaniem nasze dłuższe, codzienne obcowanie z domem, wywołało chęć podniesienia komfortu mieszkania, a w tym m.in. większy apetyt na nowe okna. Zgadzając się z tym, zapraszamy do lektury tej rozmowy w kwietniowym wydaniu Forum.

Zobacz również

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice opublikował swój pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju. Firma prezentuje w nim nową strategię rozwoju.

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Dako otworzył właśnie swój nowy showroom w swojej siedzibie w Nowym Sączu. Także Aluprof inwestuje w salon, który otworzy w Wietnamie.

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Compremum podliczyło wyniki ze sprzedaży za trzy kwartały. Spółka osiągnęła sprzedaż ponad 167 mln zł, w tym 13 proc. to stolarka.

1