MOL wciąż jeszcze przed sezonem

Autor: |Data publikacji:

Epidemia koronawirusa silnie wpływa na pracę zakładów produkcyjnych. Część firm wstrzymuje produkcję, część ogranicza, jednak znacząca grupa firm nieprzerwanie kontynuuje pracę.

Wielkopolski producent osłon – firma MOL, należy do tej trzeciej grupy, ale także wprowadził wiele zmian w organizacji pracy. Firma przede wszystkim zdecydowała, by jak najbardziej ograniczyć kontakty pracowników ze światem zewnętrznym. Oznacza to m.in., że handlowcy zawieszają swoje wizyty u klientów, także zawieszona jest obsługa osobista interesantów, a wszystkie sprawy mają być załatwiane zdalnie. Pracownicy biurowi wykonują swoje obowiązki służbowe z domu.

Produkcja w firmie jest wciąż kontynuowana. Problemy mogą się jednak pojawić ze względu na dostępność komponentów. Mol wiele z nich sprowadza z Włoch, Francji, Hiszpanii i Chin. Tkaniny, elementy przesłon wciąż przyjeżdżają do polskiego producenta, ale w obecnej sytuacji terminowość dostaw jest po prostu trudna do przewidzenia. Problemem również okazał się transport – w ostatnich dniach znacząco wzrósł koszt przewozu produktów. Mol nie jest obecnie w stanie ocenić, jaki wpływ na wyniki firmy mieć będzie ogłoszenie epidemii w Polsce. Jest na to po prostu za wcześnie. Poza tym producent tak naprawdę stoi u progu rozpoczęcia sezonu, więc okres składania zamówień i zwiększonej sprzedaży jeszcze się nie zaczął.

Zobacz również

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Już niedługo startuje coroczny konkurs kalendarzy branżowych. Czekamy na wasze tegoroczne propozycje, które możecie przesłać na adres naszej redakcji.

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru fabryki okien Norwood w Rusocinie. Spłonęła hala produkcyjna, nikt nie został ranny.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.