Epidemia koronawirusa silnie wpływa na pracę zakładów produkcyjnych. Część firm wstrzymuje produkcję, część ogranicza, jednak znacząca grupa firm nieprzerwanie kontynuuje pracę.
Wielkopolski producent osłon – firma MOL, należy do tej trzeciej grupy, ale także wprowadził wiele zmian w organizacji pracy. Firma przede wszystkim zdecydowała, by jak najbardziej ograniczyć kontakty pracowników ze światem zewnętrznym. Oznacza to m.in., że handlowcy zawieszają swoje wizyty u klientów, także zawieszona jest obsługa osobista interesantów, a wszystkie sprawy mają być załatwiane zdalnie. Pracownicy biurowi wykonują swoje obowiązki służbowe z domu.

Produkcja w firmie jest wciąż kontynuowana. Problemy mogą się jednak pojawić ze względu na dostępność komponentów. Mol wiele z nich sprowadza z Włoch, Francji, Hiszpanii i Chin. Tkaniny, elementy przesłon wciąż przyjeżdżają do polskiego producenta, ale w obecnej sytuacji terminowość dostaw jest po prostu trudna do przewidzenia. Problemem również okazał się transport – w ostatnich dniach znacząco wzrósł koszt przewozu produktów. Mol nie jest obecnie w stanie ocenić, jaki wpływ na wyniki firmy mieć będzie ogłoszenie epidemii w Polsce. Jest na to po prostu za wcześnie. Poza tym producent tak naprawdę stoi u progu rozpoczęcia sezonu, więc okres składania zamówień i zwiększonej sprzedaży jeszcze się nie zaczął.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


