Mniejszy popyt na okna i drzwi z drewna

Autor: |Data publikacji:

POZBUD z Wysogotowa opublikował swoje wyniki po I kwartale br. i wynika z nich, że choć przychody spółki wzrosły w stosunku do ub. roku o 6 proc., to jednak sprzedaż stolarki drewnianej spadła w tym okresie o niemal 18 proc. r/r. Udział sprzedaży stolarki w całkowitych przychodach Spółki wyniósł zaledwie 37,1 proc. Większość przychodów generowana była tu przez działalność developerską i usługi budowlane.

fot.Pozbud

Jako przyczynę niższej sprzedaży okien i drzwi zarząd firmy wskazuje na opóźnienia w pracach budowlanych wynikające z braku ludzi do pracy: „W związku z deficytem siły roboczej, który w ostatnich miesiącach pojawił się w zakresie pracowników branży budowlanej, Zamawiający zmuszeni byli poprzesuwać terminy realizacji swoich inwestycji, opóźniając tym samym terminy montażu na inwestycjach wyprodukowanej przez Grupę stolarki, a tym samym możliwość sfinalizowania przez Grupę zawartych w poprzednich okresach umów długoterminowych na dostawę stolarki wraz z montażem.”

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w I kwartale 2019 roku sięgnęły w Pozbudzie poziomu 38,28 mln zł, wobec 36,04 mln zł rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży stolarki wyniosły w tym czasie 14,2 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 16,7 mln zł. Przypomnijmy, że na koniec ub. roku firma także zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży i to o 28 proc. Rok 2018 Pozbud zakończył wynikiem 130,4 mln zł w stosunku do 101,5 mln zł w 2017 r. Mimo to sama sprzedaż stolarki była tu o 10 proc. niższa. Wyniki I kwartału br. potwierdzałyby więc, zmniejszający się popyt na te produkty.

Zarząd spółki w segmencie stolarki pokłada jednak nadzieję w rozwoju eksportu. Jak napisał w ostatnim raporcie: „W swoich działaniach w 2019 roku i w najbliższych latach Grupa planuje skupić siły na rozwoju swojego core biznesu, czyli produkcji wyrobów stolarki otworowej drewnianej oraz stolarki otworowej drewniano – aluminiowej. Powyższe będzie możliwe dzięki zwiększonym mocom produkcyjnym uzyskanym dzięki wybudowaniu nowoczesnego zakładu produkcyjnego w Słonawach (zwiększenie mocy produkcyjnych do 10 tys. m kw. z 3,5 tys. m kw., zautomatyzowanie produkcji), jak również dzięki podjętym działaniom marketingowym oraz rozwojowi sieci oddziałów i dystrybutorów na terenie Polski, jak i Europy. Zarząd Emitenta przykłada ogromną wagę do rozwoju dalszej współpracy z partnerami w Stanach Zjednoczonych i tam też upatruje szansy na zwiększenie przychodów ze sprzedaży.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".