Maj był pierwszym od długiego czasu miesiącem w którym wartość zleceń pozyskanych przez giełdowy Mercor była niższa niż rok wcześniej. W maju ub. roku spółka pozyskała zlecenia o wartości ponad 50 mln zł, podczas gdy tegoroczny maj przyniósł jej wartość 47,3 mln zł. Oznacza to niewielki wprawdzie, ale jednak spadek wartości zleceń o 6 proc.
Dynamika wzrostu wartości pozyskanych zleceń staje się tutaj z miesiąca na miesiąc coraz niższa, bo jeszcze w marcu były one o 30 proc. wyższe niż w marcu 2021 roku, w kwietniu były wyższe o 20 proc. od tych z kwietnia 2021, a maj przyniósł już spadek o 6 proc. w stosunku do maja 2021 roku. Mimo to wartość zleceń pozyskanych przez Mercor w ciągu ostatnich 6 ostatnich miesięcy jest wciąż o 11 proc. wyższa niż rok wcześniej i wynosi prawie 276 mln zł. Grupa Mercor składa się z 10 spółek zależnych, zlokalizowanych w całej Europie (także w Rosji i na Ukrainie), a efekty ich działań w minionym okresie poznamy prawdopodobnie dopiero w raporcie spółki za I półrocze roku obrotowego 2022/2023.
W ostatnich dniach Mercor eksponował swoją ofertę na targach Interschutz w Hannowerze. Poza handlowcami z polskiej centrali byli tam również obecni przedstawiciele hiszpańskiej spółki Tecresa, która realizuje cele Mercora na Półwyspie Iberyjskim.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".