Mniej podpisanych kontraktów na wirtualnych targach PSB

Autor: |Data publikacji:

Największe, wiosenne targi PSB odbyły się w wersji online. Firmy zawarły na nich kontrakty o wartości 328 mln zł. To o 42 mln zł mniej niż w roku ubiegłym podczas targów, które odbyły się tuż przed obostrzeniami.

W tym roku odbyła się 19. edycja Targów Polskich Składów Budowlanych. Ze względu na pandemię, PSB zdecydowało się na zorganizowanie wydarzenie online. W dniach 3-5 marca wirtualnie spotkali się wystawcy i partnerzy sieci PSB. Zawarli łącznie 13,8 tys. kontraktów o wartości 328 mln zł. Organizatorzy podliczyli, że nowa formuła targów spowodowała, że wzrosła średnia wielkość zamówienia o ok. 30 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

W Targach PSB udział wzięło 237 wystawców, czyli przedstawicieli firm oferujących m.in. materiały budowlane i 373 partnerów PSB, czyli przedstawicieli sklepów budowlanych. Organizatorzy przyznają, że wydarzenie online nie zastąpi w przyszłości tradycyjnych targów, jednak będzie ich uzupełnieniem.

W zeszłym roku targi odbyły się w dniach 4-5 marca, tuż przed obostrzeniami. Wówczas zawarto ponad 15 tys. kontraktów o wartości 370 mln zł. Ale rok wcześniej, w 2019, zawarto 15,8 tys. kontraktów których wartość wynosiła 403 mln zł. Na ten temat pisaliśmy TUTAJ.

PSB podliczyło także, jakie były ceny m.in. na stolarkę w pierwszych miesiącach roku w sklepach budowlanych należących do sieci. W styczniu i lutym ceny na wszystkie towary średnio wzrosły o 2,3 proc. Jeśli chodzi o stolarkę budowlaną, czyli przede wszystkim drzwi, to ich cena jest wyższa o 2,2 proc. w porównaniu do pierwszych dwóch miesięcy 2020 r.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.