ML System poinformował o swoich wynikach z I półrocza 2022 roku, Okazuje się, że firma z Zaczernia odnotowała w tym okresie wzrosty. Przedsiębiorstwo podpisało też umowę z firmą Okno-Pol, w ramach której na rynku rezydencyjnym oferowana będzie stolarka z zastosowaniem technologii ML System, w tym przeziernego szkła fotowoltaicznego.
Okres od stycznia do czerwca 2022 roku to dla ML System wzrost przychodów ze sprzedaży o 45 proc. do poziomu 105,3 mln zł. Pierwsze półrocze zakończyło się wynikiem EBITDA w wysokości 13,1 mln zł, co oznacza wzrost o 19,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Firma pochwaliła się również rekordowym portfelem zamówień, który wynosi ponad 280 mln zł.

Dawid Cycoń, prezes ML System:
Konsekwentnie, zgodnie ze strategią, zwiększamy skalę działania, dywersyfikując nasz biznes o nowe produkty, w tym przede wszystkim asortyment „nowej ery kwantowej”, jak również umacniamy pozycję na atrakcyjnych rynkach BIPV oraz energetyki zawodowej. Dzięki podpisanej w ostatnich dniach umowie ramowej weszliśmy także w obszar stolarki otworowej dedykowanej rynkowi rezydencjalnemu.

Wspomniana przez Dawida Cyconia umowa, to porozumienie pomiędzy firmami ML System a Okno-Pol, w ramach którego możliwe będzie zaoferowanie na rynku rezydencyjnym produktów stolarki otworowej z użyciem produktów z serii Smart Glass. Do tej grupy produktów należy m.in. QGlass, czyli szeroko omawiane przez nas przezierne szkło fotowoltaiczne, które swoją światową premierę miało podczas I Krajowej Wystawy Innowacji w 2019 roku. Okno-Pol będzie pierwszym producentem stolarki, który będzie oferował takie rozwiązania w kanale B2C.
Krzysztof Marczykiewicz, prezes Okno-Pol:
Uważamy, że dzięki połączeniu potencjałów obu firm stolarka otworowa dla rynku rezydencjalnego zyska dodatkową jakość. Okazuje się, że szyby QGlass wyposażone w powłokę kwantową nie są rozwiązaniem dedykowanym jedynie budownictwu wielkopowierzchniowemu i biurowcom, ale także klientom indywidualnym.
Zobacz również
Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026
Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.
Konsekwentnie, zgodnie ze strategią, zwiększamy skalę działania, dywersyfikując nasz biznes o nowe produkty, w tym przede wszystkim asortyment „nowej ery kwantowej”, jak również umacniamy pozycję na atrakcyjnych rynkach BIPV oraz energetyki zawodowej. Dzięki podpisanej w ostatnich dniach umowie ramowej weszliśmy także w obszar stolarki otworowej dedykowanej rynkowi rezydencjalnemu.

