Grupa ML System ogłosiła wyniki za trzy kwartały bieżącego roku. W tym czasie odnotowała spadek wartości sprzedaży, z wyjątkiem eksportu. W analizowanym okresie najważniejszym dla nas rynkiem była Europa – komentuje Dawid Cycoń, prezes ML System.
Grupa ML System w pierwszych trzech kwartałach roku 2023 uzyskała 134,2 mln zł przychodów ze sprzedaży. Jest to spadek w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, wówczas była to kwota blisko 169 mln zł. Zmniejszył się również zysk brutto, z ok. 25 mln zł do 18,3 mln zł r/r. W analizowanym okresie wynik EBITDA wyniósł 13,6 mln zł wobec 21,3 mln zł rok wcześniej. Wzrosła natomiast wartość sprzedaży eksportowej w pierwszych trzech kwartałach 2023 r. o 126 proc. Ogólnie, jak podaje firma, strata netto wyniosła 10,8 mln zł. W ubiegłym roku też odnotowano stratę – w wysokości 4,7 mln zł.
Przyczyny spadku sprzedaży
Jak zaznacza ML System, mniejsza wartość sprzedaży jest efektem przedłużających się prac budowlanych u inwestorów oraz znacznego wykorzystanie linii produkcyjnych do prac rozwojowych. Natomiast w fazie odbioru jest nowy budynek o powierzchni 20 tys. m2 i uruchamiane są w nim linie, mające podwoić moce produkcyjne firmy.
Dawid Cycoń podkreśla:
Środki z KPO, dążenie do redukcji śladu węglowego, znaczące obniżenie kosztów kluczowych komponentów, w tym krzemu, przyspieszą czas zwrotu z inwestycji dla produktów spółki.
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.