Grupa ML System opublikowała dane finansowe za rok 2023. W tym czasie wielokrotnie zwiększył się eksport produktów firmy. Natomiast zarówno przychody ze sprzedaży, jak i zysk brutto oraz EBITDA zmalały.

ML System, spółka produkująca fotowoltaikę zintegrowaną z budownictwem, wypracowała w 2023 r. 193,3 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 281,7 mln zł rok wcześniej. Jak wyjaśnia, wynikło to m.in. ze spadku koniunktury w budownictwie, przedłużających się prac budowlanych w obiektach klientów firmy oraz z intensywnego wykorzystywania linii do prac B+R.
Ponadto zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 31,9 mln zł w porównaniu z 37,0 mln zł w 2022 r. Również zmalała EBITDA, osiągając 25,7 mln zł , podczas gdy rok wcześniej było to 36,5 mln zł.
Natomiast wzrosła o 33 proc. rok do roku sprzedaż szkła powłokowego i produktów kwantowych, osiągając 47 mln zł. Zwiększył się również w 2023 r. eksport – aż o 289 proc. do kwoty 45,7 mln zł. Marża brutto ze sprzedaży w 2023 r. wyniosła 16,5 proc., czyli o 3,4 proc. więcej niż rok wcześniej.
Dawid Cycoń, prezes ML System, podkreśla:
W 2023 r. produkty wpisujące się w strategię „nowej ery kwantowej” stanowiły blisko 25 proc. całkowitej sprzedaży. Oczekujemy, że udział tego segmentu w naszych przychodach będzie systematycznie rósł w kolejnych latach. Obecnie głównymi, nowymi dla nas rynkami zagranicznymi, na których koncentrujemy działania, są USA oraz Australia.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


