Grupa ML System opublikowała dane finansowe za rok 2023. W tym czasie wielokrotnie zwiększył się eksport produktów firmy. Natomiast zarówno przychody ze sprzedaży, jak i zysk brutto oraz EBITDA zmalały.
ML System, spółka produkująca fotowoltaikę zintegrowaną z budownictwem, wypracowała w 2023 r. 193,3 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 281,7 mln zł rok wcześniej. Jak wyjaśnia, wynikło to m.in. ze spadku koniunktury w budownictwie, przedłużających się prac budowlanych w obiektach klientów firmy oraz z intensywnego wykorzystywania linii do prac B+R.
Ponadto zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 31,9 mln zł w porównaniu z 37,0 mln zł w 2022 r. Również zmalała EBITDA, osiągając 25,7 mln zł , podczas gdy rok wcześniej było to 36,5 mln zł.
Natomiast wzrosła o 33 proc. rok do roku sprzedaż szkła powłokowego i produktów kwantowych, osiągając 47 mln zł. Zwiększył się również w 2023 r. eksport – aż o 289 proc. do kwoty 45,7 mln zł. Marża brutto ze sprzedaży w 2023 r. wyniosła 16,5 proc., czyli o 3,4 proc. więcej niż rok wcześniej.
Dawid Cycoń, prezes ML System, podkreśla:
W 2023 r. produkty wpisujące się w strategię „nowej ery kwantowej” stanowiły blisko 25 proc. całkowitej sprzedaży. Oczekujemy, że udział tego segmentu w naszych przychodach będzie systematycznie rósł w kolejnych latach. Obecnie głównymi, nowymi dla nas rynkami zagranicznymi, na których koncentrujemy działania, są USA oraz Australia.
Zobacz również
Swisspacer otworzył nową międzynarodową siedzibę
Swisspacer w lipcu otworzył swoją nową międzynarodową siedzibę. Mieści się ona w miejscowości Lengwil w Szwajcarii.
Niemiecki Stürtz niewypłacalny
Stürtz Maschinenbau GmbH, producent maszyn do produkcji okien z PVC, znalazł się w stanie niewypłacalności i przejdzie restrukturyzację. Pomimo trudności finansowych, firma będzie realizować zamówienia do połowy 2026 roku.
Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu
Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.