ML System z dużym spadkiem sprzedaży w 2019 r.

Autor: |Data publikacji:

ML System podsumował miniony rok. Przychody ze sprzedaży wyniosły 93,3 mln zł w porównaniu do 123,2 mln w roku 2018.

ML System w minionym roku osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości ponad 93 mln zł. To mniej, niż w 2018 r., jednak w omawianym okresie firma ma na koncie wiele sukcesów. Spółce udało się pozyskać największy w swojej historii kontrakt. Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie zdecydowało się na zakup instalacji fotowoltaicznych – wartość zamówienia to 40 mln zł. Poza tym ML System rozpoczął realizacje pierwszych zamówień z rynku skandynawskiego.

W minionym roku także zbudowana została hala fabryczna w ramach projektu Quantum Glass. W tym budynku zostały zamontowane szyby z powłoką kwantową, które powstały jeszcze w warunkach laboratoryjnych. Nowe produkty znajdują się w części biurowej budynku. W minionym roku powstał dział do obsługi klientów detalicznych. Program „Mój Prąd” przyczynił się do zainteresowania klientów indywidualnych rozwiązaniami fotowoltaicznymi przeznaczonymi do domów jednorodzinnych.

Szklana przegroda antywirusowa to jeden z najnowszych produktów ML System.

Dział badań i rozwoju może pochwalić się wieloma osiągnięciami. Firma ma obecnie 18 zgłoszeń patentowych, w tym 11 jest już przyznanych, a 7 czeka na decyzję Urzędu Patentowego. Pracownicy ML System przygotowali także nowy produkt – pasywne i aktywne szklane przegrody zabijające wirusy. Jest to rozwiązanie opracowane w związku z panującą chorobą Covid-19.

Zarząd ML System nie zauważył do początków maja 2020 r. znaczącego wpływu pandemii na sprzedaż lub łańcuch dostaw. Jednak firma przyznaje, że trudno przewidzieć, jakie konsekwencje obecnej sytuacji będą w przyszłości. ML System realizuje strategię dywersyfikacji, co jest szczególnie ważne w obecnym 2020 roku, który według prezesa firmy, Dawida Cyconia, będzie wymagający.

Zobacz również

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.

Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)

Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)

Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.