ML System poinformował o wstępnych wynikach za pierwsze półrocze 2023 r. Dane pokazują, że firma odczuwa spadek koniunktury w budownictwie.
W pierwszym półroczu tego roku ML System wypracował przychody w wysokości 89,9 mln zł w porównaniu do 105,3 mln zł w roku ubiegłym. Niższy był także wynik brutto ze sprzedaży, w tym roku wyniósł on 6,4 mln zł w porównaniu do 11,6 mln zł. ML System odnotowało spadek, jeśli chodzi o wynik EBITDA, w pierwszym półroczu bieżącego roku wyniósł on 7,3 mln zł, a w roku ubiegłym była to kwota 13,1 mln zł. Firma odnotowała wyższą stratę w porównaniu do roku 2022 – w bieżącym roku wyniosła ona 10,6 mln zł w stosunku do 3,8 mln zł.
Niska wartość sprzedaży, to według firmy efekt przesunięcia harmonogramów inwestycji wśród klientów. To także realizowanie projektów w ramach działu badań i rozwoju, co spowodowało obłożenie maszyn. Wzrosły także koszty przedsiębiorstwa, co wpłynęło na niższy wynik netto.
Dawid Cycoń, prezes ML System spodziewa się, że znaczącej poprawy wyników firmy.
W II półroczu koncentrujemy się na optymalnym wykorzystaniu mocy wytwórczych. Ponadto, II połowa roku jest zwykle sezonowo lepsza od I w naszej branży. Dążymy także do poprawy wskaźników rentowności.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".