ML System podliczył trzy kwartały działalności. Firma informuje, że odnotowała wzrost sprzedaży na poziomie przekraczającym 39 proc.
ML System poinformował, że w trzech kwartałach wartość sprzedaży wyniosła 168,95 mln zł w porównaniu do 121,43 mln zł. Jest to wzrost o 39,1 proc. Spółka osiągnęła także wysoki wzrost jeśli chodzi o wynik EBITDA – w okresie od stycznia do końca września 2022 r. wyniósł on 21,33 mln zł w porównaniu do 15.91 mln zł – to wzrost o 34 proc. Spółka podaje wartość EBITDA według APM (Alternatywny Pomiar Wyników). Oznacza on pomiar historycznej efektywności finansowej, inny niż określony w mających zastosowanie ramach sprawozdawczości finansowej.

Firma odnotowała stratę netto, w okresie trzech kwartałów tego roku na minusie jest 4,68 mln zł w porównaniu z zyskiem w roku ubiegłym w wysokości 1,38 mln zł. Ten wynik to efekt wyższych kosztów amortyzacji w stosunku do roku ubiegłego, a także ogólnie wzrost kosztów. Wśród ważnych wydarzeń dla firmy należy wymienić fakt, że w czerwcu tego roku powstała spółka ML Nordic AS z siedzibą w Drammen w Norwegii, której ML System spółka ma 100 udziałów. Dzięki norweskiej firmie wzmocniona będzie działalność eksportowa w krajach skandynawskich. W skład grupy kapitałowej ML System, oprócz ML Nordic, wchodzą jeszcze ML System + i ML System Genetic z siedzibą w Zaczerniu oraz ML System Inc. z siedzibą w stanie Delaware w Stanach Zjednoczonych.
Dawid Cycoń, prezes ML System podsumowuje minione trzy kwartały:
Konsekwentnie realizujemy strategię „Nowej Ery Kwantowej” zmierzając wprost do osiągnięcia zawartych w niej celów. Skala firmy rośnie, komercjalizujemy nowe produkty, realizujemy kolejne zlecenia. Fakturowanie największych kontraktów pozyskanych w ostatnim czasie, w tym dla Tauron i PGE jeszcze przed nami. Niezależnie, spółka intensywnie pracuje nad pozyskaniem kolejnych zleceń zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.
Konsekwentnie realizujemy strategię „Nowej Ery Kwantowej” zmierzając wprost do osiągnięcia zawartych w niej celów. Skala firmy rośnie, komercjalizujemy nowe produkty, realizujemy kolejne zlecenia. Fakturowanie największych kontraktów pozyskanych w ostatnim czasie, w tym dla Tauron i PGE jeszcze przed nami. Niezależnie, spółka intensywnie pracuje nad pozyskaniem kolejnych zleceń zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym.

