ML System podliczył trzy kwartały działalności. Firma informuje, że odnotowała wzrost sprzedaży na poziomie przekraczającym 39 proc.
ML System poinformował, że w trzech kwartałach wartość sprzedaży wyniosła 168,95 mln zł w porównaniu do 121,43 mln zł. Jest to wzrost o 39,1 proc. Spółka osiągnęła także wysoki wzrost jeśli chodzi o wynik EBITDA – w okresie od stycznia do końca września 2022 r. wyniósł on 21,33 mln zł w porównaniu do 15.91 mln zł – to wzrost o 34 proc. Spółka podaje wartość EBITDA według APM (Alternatywny Pomiar Wyników). Oznacza on pomiar historycznej efektywności finansowej, inny niż określony w mających zastosowanie ramach sprawozdawczości finansowej.

Firma odnotowała stratę netto, w okresie trzech kwartałów tego roku na minusie jest 4,68 mln zł w porównaniu z zyskiem w roku ubiegłym w wysokości 1,38 mln zł. Ten wynik to efekt wyższych kosztów amortyzacji w stosunku do roku ubiegłego, a także ogólnie wzrost kosztów. Wśród ważnych wydarzeń dla firmy należy wymienić fakt, że w czerwcu tego roku powstała spółka ML Nordic AS z siedzibą w Drammen w Norwegii, której ML System spółka ma 100 udziałów. Dzięki norweskiej firmie wzmocniona będzie działalność eksportowa w krajach skandynawskich. W skład grupy kapitałowej ML System, oprócz ML Nordic, wchodzą jeszcze ML System + i ML System Genetic z siedzibą w Zaczerniu oraz ML System Inc. z siedzibą w stanie Delaware w Stanach Zjednoczonych.
Dawid Cycoń, prezes ML System podsumowuje minione trzy kwartały:
Konsekwentnie realizujemy strategię „Nowej Ery Kwantowej” zmierzając wprost do osiągnięcia zawartych w niej celów. Skala firmy rośnie, komercjalizujemy nowe produkty, realizujemy kolejne zlecenia. Fakturowanie największych kontraktów pozyskanych w ostatnim czasie, w tym dla Tauron i PGE jeszcze przed nami. Niezależnie, spółka intensywnie pracuje nad pozyskaniem kolejnych zleceń zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.
Konsekwentnie realizujemy strategię „Nowej Ery Kwantowej” zmierzając wprost do osiągnięcia zawartych w niej celów. Skala firmy rośnie, komercjalizujemy nowe produkty, realizujemy kolejne zlecenia. Fakturowanie największych kontraktów pozyskanych w ostatnim czasie, w tym dla Tauron i PGE jeszcze przed nami. Niezależnie, spółka intensywnie pracuje nad pozyskaniem kolejnych zleceń zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym.

