ML System kończy rok 49-procentowym wzrostem sprzedaży

Autor: |Data publikacji:

ML System podliczyło wstępne wyniki za 2022 r. Firma informuje, że przychody ze sprzedaży były wyższe o 49 proc.

ML System może zaliczyć miniony rok do udanych pod względem wartości sprzedaży i zysków. Spółka podała właśnie szacunkowe dane, że zakończyła rok przychodami w wysokości 281,7 mln zł. W porównaniu do roku 2021 daje to wzrost na poziomie 49 proc. Wysoki wzrost – bo o ponad 39 proc. ML System odnotował jeśli chodzi o zysk brutto – wyniósł on 37 mln zł. Z kolei wskaźnik EBITDA to kwota 36,5 mln zł, co również daje wysoki, bo ponad 49-procentowy wzrost w stosunku do 2021 r.

Firma przyznała, że powyższe dane, szczególnie jeśli chodzi o zysk brutto są najwyższe w historii. Niższy jest jednak zysk netto, spółka podliczyła, że w 2022 r. wyniósł on 200 tys. zł wobec 1,7 mln zł w roku 2021. Firma tłumaczy, że ten wynik jest efektem m.in. wysokich kosztów amortyzacji.

Dawid Cycoń, prezes ML System ocenia, że mimo trudnej sytuacji gospodarczej, popyt na produkty firmy nie będzie spadał. Uważa, że:

Zarówno branża fotowoltaiczna, jak i budowlana odnotowują aktualnie spadki, co jest konsekwencją opóźnienia w uruchomieniu środków unijnych z perspektywy finansowej na lata 2021-2027 oraz konfliktu na Ukrainie, którego następstwem jest m.in. zmniejszona dostępność komponentów, a dalej wzrost cen materiałów i ich logistyki. Od początku działalności pracujemy nad niezależnością w pełnym łańcuchu dostaw oraz własnymi technologiami, np. nanotechnologią kwantową, ogniwami tandemowymi lub wielozłączowymi, dlatego uważamy, że w szerszym horyzoncie czasowym aktualne ograniczenia przełożą się na wzrost ekspozycji naszych rozwiązań na rynku.

ML System obserwuje w ostatnich kwartałach wzrost udziału w sprzedaży produktów wysokomarżowych. Ta tendencja prawdopodobnie będzie się utrzymywała w bieżącym roku. Perspektywę wzrostu firma widzi w segmencie BIPV i w klasycznej fotowoltaice.

Zobacz również

Drutex wśród gigantów. Oficjalna inauguracja współpracy z Bayernem Monachium – kulisy

Drutex wśród gigantów. Oficjalna inauguracja współpracy z Bayernem Monachium – kulisy

W ubiegły piątek Drutex oficjalnie został zaprezentowany na stadionie Allianz Arena jako nowy partner Bayernu Monachium. Przedstawiamy kulisy tego wydarzenia i szczegóły współpracy producenta stolarki z Bytowa z największym niemieckim klubem piłkarskim.

Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: drzwi i okucia” dostępne na naszym portalu kompendium, które przybliża aktualne trendy, najnowsze rozwiązania technologiczne oraz parametry decydujące o jakości i funkcjonalności nowoczesnych drzwi.

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.