MFO zarabia i inwestuje

Autor: |Data publikacji:

Perturbacje na rynku stali stwarzają przedsiębiorstwom mnóstwo kłopotów, natomiast sochaczewskie MFO potrafiło obecne zawirowania przekuć w sukces.

Jak pisaliśmy wcześniej (TUTAJ) przychody MFO po trzech kwartałach wzrosły o niemal 130 proc., a zyski spółki zwiększyły się 7-krotnie. W ocenie zarządu powodem tego były dobre kontakty z dostawcami, stabilna sytuacja finansowa spółki i duży, od lat stabilny, wolumen zakupów stali. Już 58 proc. całości sprzedaży MFO stanowią wzmocnienia stalowe do okien. Połowa produkcji spółki sprzedawana jest w Polsce, a druga połowa eksportowana jest do odbiorców w Niemczech, Austrii, Rumunii, Włoszech, Hiszpanii, Cyprze, Litwie, Estonii, Słowacji , Czechach, Rosji, a nawet w Meksyku, Argentynie i Gwatemali.

Kierownictwo MFO spodziewa się kontynuowania trendu rozwojowego rynku, a w związku z tym postanowiło dalej inwestować także w obszarze logistyczno-magazynowym. Na początku listopada zakupiono trzy działki w Boryszewie, o łącznej powierzchni 10 ha, położonych zaledwie kilka minut jazdy od siedziby producenta. Zakupiona nieruchomość jest częściowo zabudowana i posiada własną bocznicę kolejową, co znakomicie ułatwi spółce dostarczanie surowca do produkcji profili i powiększy jej możliwości produkcyjno-magazynowe. W opinii MFO ceny stali w najbliższym okresie nie spadną, ale podjęta inwestycja z pewnością przyczyni się do zwiększenia podaży profili stalowych na rynek.

 

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.