MFO podsumował pierwszy kwartał pod względem finansowym. Firma odnotowała znaczący spadek wartości przychodów ze sprzedaży.
MFO podliczył wyniki za pierwsze trzy miesiące. Firma osiągnęła wartość przychodów ze sprzedaży w wysokości 151,69 mln zł w porównaniu do 295,14 mln w pierwszych trzech miesiącach w 2022 r. Także znacznie niższy jest zysk z działalności operacyjnej, w tym roku od stycznia do końca marca wynosił 3,63 mln zł w porównaniu do 21,77 mln w analogicznym okresie w roku 2022. Jeśli chodzi o zysk netto, to wyniósł on 1,44 mln zł w porównaniu do 16,81 mln rok wcześniej.
Producent wzmocnień odczuwa spadek inwestycji budowlanych. Popyt na stal jest jednak niski globalnie. Już w kwietniu tego roku światowa produkcja stali spadła o 2,4 proc. do 161 mln ton. Takie dane zebrała organizacja World Steel Association. Natomiast według danych GUS-u w Polsce produkcja okien tworzywowych, do których stosowane są wzmocnienia stalowe, spadła w I kwartale o niemal 12 proc. Na ten temat więcej pisaliśmy TUTAJ.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".