Mercor podliczył trzy kwartały swojej działalności. Firma odnotowała znaczący wzrost sprzedaży, mimo wielu trudności rynkowych. Firma coraz mocniej stawia na eksport.
Mercor podsumował ostatnie trzy kwartały swojego roku finansowego 2021/2022, to okres od kwietnia do końca grudnia 2021 r. W tym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 359,1 mln zł w porównaniu do 293,3 mln zł w roku 2020. Spółka podaje, że jest to wzrost 22-procentowy. Jeśli chodzi o zysk operacyjny, to wyniósł on 25,1 mln zł i był on niższy o ponad 7 proc. w stosunku do roku 2020. Wskaźnik EBIT wyniósł 33,2 mln zł i jest to spadek o 4 proc., natomiast EBITDA wyniosła 44 mln zł i ta kwota była podobna do wyniku z roku 2020.
W trzecim kwartale, czyli w okresie od października do końca grudnia, wyniki były szczególnie dobre. Przychody wyniosły 128,6 mln zł w stosunku do 96,8 mln zł w roku 2020 i były wyższe o 32 proc. Zysk netto wyniósł 7,3 mln zł w porównaniu do 8,8 co oznacza stratę o ponad 16 proc.
Omawiany okres rozliczeniowy był też dobry pod kątem pozyskanych zleceń. W trzech kwartałach 2021 r. firma otrzymała zamówienia o wartości 397,9 mln zł, w analogicznym okresie rozliczeniowym rok wcześniej była to kwota 309,7 mln zł. Jest to wzrost o 28 proc.
Spółka pracuje nad tym, by eksport miał jak największy udział w sprzedaży. W omawianych trzech kwartałach przychody ze sprzedaży zagranicznej wyniosły 179,3 mln zł i były wyższe o 24 proc. Największe wzrosty Mercor osiągnął w Hiszpanii, w której sprzedaż wyniosła 35,5 mln zł (wzrost o 30 proc.) i w Czechach i Słowacji – 27,9 mln zł, to wzrost o 59 proc.
Mercor w trzech kwartałach roku finansowego 2021/2022 mierzył się z wieloma trudnościami na rynku. Przede wszystkim firmę dotykały wyższe ceny surowców, materiałów budowlanych i transportu, ale także rosły koszty pracy.
Krzysztof Krempeć, prezes Mercora odniósł się także do obecnej sytuacji na wschód od Polski:
Oczywiście z uwagą obserwujmy obecną sytuację geopolityczną. Mercor posiada spółki zależne w Rosji i na Ukrainie. Trwający konflikt zbrojny pomiędzy tymi krajami ma obecnie ograniczony wpływ na działalność Grupy. Jeśli chodzi o Ukrainę, nasza spółka wciąż działa, ale w niepełnym zakresie. Wpływ obecnej sytuacji na naszą działalność w Rosji obecnie analizujemy. Są to rynki, na których sprzedaż po trzech kwartałach 2021 r. wynosiła odpowiednio: 37 mln zł w Rosji i 8,3 mln zł w Ukrainie.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".