Na podsumowanie roku obrotowego w spółce Mercor trzeba poczekać do lipca. Zostały natomiast opublikowane wyniki za III kwartał.
W Grupie Mercor rok obrotowy 2023/2024 trwa od 01.04.2023 do 31.03.2024. Po trzech kwartałach, zakończonych 31 grudnia firma odnotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 446,3 mln zł, co oznacza spadek o 4,9 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Przychody z polskiego rynku osiągnęły 51,6 proc. całości, czyli blisko 230,2 mln zł. Natomiast rynki zagraniczne wypracowały 48,4 proc. sprzedaży, czyli 216,1 mln zł. W tym okresie EBIT wyniósł 48,1 mln zł, a EBITDA – 62,4 mln zł. Natomiast zysk netto wyniósł blisko 46 mln zł i był większy r/r o 24,9 proc.
W drugim półroczu, czyli od sierpnia 2023 do stycznia 2024 roku grupa pozyskała zamówienia o wartości około 282,7 mln zł wobec 299,4 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej, co oznacza spadek o 6 proc.
Z kolei w III kwartale roku obrotowego przychody spółki wyniosły 145,4 mln zł, co oznacza spadek o 13,1 proc., a zysk netto był na poziomie blisko 14 mln zł i jest to wzrost r/r o 2,7 proc.
Jak zaznacza Mercor w komunikacie, grupa spodziewa się, że wartość pozyskiwanych zleceń w I kwartale roku kalendarzowego 2024 będzie niższa w ujęciu rocznym, natomiast w II półroczu br. oczekuje ożywienia na rynku.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".