Mercor podsumował rok obrotowy. Firma jest zadowolona z wyników, przede wszystkim z wysokiej rentowności.
Mercor zakończył 31 marca 2021 r. swój rok obrotowy. Spółka podkreśla, że ten okres, to czas pandemii, który był generalnie trudny dla firm, a Mercorowi udało się osiągnąć dobre wyniki handlowe. Firma podliczyła, że przychody ze sprzedaży w całym roku wyniosły 386,2 mln zł. To mniej o 2 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Natomiast zysk netto wyniósł 29,5 mln zł i jest to wzrost na poziomie 26 proc. Także wyższe są: zysk EBITDA – o 10 proc. i EBIT – o 13 proc.

Spółka osiągnęła za granicą przychody w wysokości 191,1 mln zł, były one podobne do wyniku z poprzedniego roku. Jeśli chodzi o krajowy rynek, to przychody spadły o 4 proc. i wyniosły 195,1 mln zł. Mercor podał także, że w ostatnim kwartale w roku obrotowym – czyli od stycznia do końca marca 2021 r. przychody spadły o 9 proc. i wyniosły 92,9 mln zł.
Dobre wyniki finansowe, przede wszystkim wysoka rentowność, to efekt konsekwentnie wdrażanej strategii biznesowej na lata 2020-2023. Zawarte jest w niej m.in. rozwijanie portfolio produktów i rozwiązań. W omawianym okresie udało się wdrożyć do sprzedaży bramy ppoż., produkt wytwarzany jest przez spółkę DFM Doors. Mercor podkreśla także, że koncentrować się będzie na ekspansji zagranicznej.
Zobacz również
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.
Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)
Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.


