Mercor podsumował rok obrotowy. Firma jest zadowolona z wyników, przede wszystkim z wysokiej rentowności.
Mercor zakończył 31 marca 2021 r. swój rok obrotowy. Spółka podkreśla, że ten okres, to czas pandemii, który był generalnie trudny dla firm, a Mercorowi udało się osiągnąć dobre wyniki handlowe. Firma podliczyła, że przychody ze sprzedaży w całym roku wyniosły 386,2 mln zł. To mniej o 2 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Natomiast zysk netto wyniósł 29,5 mln zł i jest to wzrost na poziomie 26 proc. Także wyższe są: zysk EBITDA – o 10 proc. i EBIT – o 13 proc.
Spółka osiągnęła za granicą przychody w wysokości 191,1 mln zł, były one podobne do wyniku z poprzedniego roku. Jeśli chodzi o krajowy rynek, to przychody spadły o 4 proc. i wyniosły 195,1 mln zł. Mercor podał także, że w ostatnim kwartale w roku obrotowym – czyli od stycznia do końca marca 2021 r. przychody spadły o 9 proc. i wyniosły 92,9 mln zł.
Dobre wyniki finansowe, przede wszystkim wysoka rentowność, to efekt konsekwentnie wdrażanej strategii biznesowej na lata 2020-2023. Zawarte jest w niej m.in. rozwijanie portfolio produktów i rozwiązań. W omawianym okresie udało się wdrożyć do sprzedaży bramy ppoż., produkt wytwarzany jest przez spółkę DFM Doors. Mercor podkreśla także, że koncentrować się będzie na ekspansji zagranicznej.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".