Mercor z dużym wzrostem zysku i strategią na najbliższe lata

Red.: |Data publikacji:

Grupa Mercor S.A. opublikowała dane finansowe ze swojego I kwartału roku obrotowego 2020-2021 (kwiecień-czerwiec). Udało się wygenerować wzrosty w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, choć był to okres pandemii i lockdownu. Firma opracowała też strategię na lata 2020-2023.

Grupa Mercor w swoim pierwszym kwartale roku obrotowego (1.04 – 30.06.2020 r.) odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 5 proc. do poziomu 92,1 mln zł. Jednak największe wrażenie robi znaczna poprawa rentowności. Zysk netto wyniósł 8,5 mln zł, i był to wzrost o 66 proc. r/r! Nastąpił też wzrost zysków EBIT o 48 proc. i EBITDA o 42 proc.

Krzysztof Krempeć, prezes zarządu firmy Mercor:

W I kwartale zanotowaliśmy dobre wyniki, satysfakcjonujące Zarząd Mercor S.A. Mamy jednocześnie na uwadze fakt, że reprezentowana przez nas branża zazwyczaj dość późno reaguje na kryzys. Stawiamy na silną dywersyfikację, optymalizację, by w jak największym stopniu przygotować się na nieuniknione zmiany koniunktury, które mogą nas potencjalnie dotknąć w późniejszych okresach. Dostosowujemy się na poziomie finansowym, organizacyjnym, produktowym do nowych wyzwań rynkowych post-Covid. Zgodnie ze strategią będziemy ciąć koszty, jednocześnie intensyfikując sprzedaż i usprawniając działanie organizacji na wszystkich poziomach.

W I kwartale roku obrotowego Mercor sprzedaż za granicą wzrosła o 6 proc, natomiast  w kraju o 5 proc. Sprzedaż w Polsce stanowiła 54 proc. przychodów, a sprzedaż zagraniczna 46 proc. W okresie kwiecień-czerwiec 2020 r. wartość nowych zamówień w grupie Mercor wyniosła 90 mln zł (jest to spadek o 9 proc. r/r).

W tym okresie firma ze względu na pandemię i lockdown zdecydowała się na wdrożenie planu redukcji kosztów na wypadek recesji dostosowanie struktury organizacyjnej do sytuacji rynkowej. Grupa poinformowała również, że planuje intensyfikować rozwój sprzedaży. W tym celu przyjęta została strategia biznesową na lata 2020-2023, opartą na rozwoju organicznym, intensyfikacji sprzedaży eksportowej, nowych produktach i tworzeniu nowych spółek.

Krzysztof Krempeć:

Przez ostatnie 6 lat pracowaliśmy intensywnie, by wzmocnić naszą pozycję lidera w Polsce i jednocześnie wrócić do poziomu przychodów sprzed historycznej transakcji sprzedaży połowy biznesu pod koniec 2013 roku.  Dziś, po zrealizowaniu tego celu, chcemy wdrażać kolejne innowacje.

Podstawowym celem strategii ma być, według firmy, zapewnienie trwałego wzrostu wartości spółki dla akcjonariuszy. Cel ten został sformułowany i rozbudowany z 11 perspektyw:

  1. Akcjonariuszy;
  2. Modelu biznesowego;
  3. Rynku;
  4. Wyników (w tym wyników bieżących);
  5. Produktów;
  6. Struktury;
  7. Długu;
  8. Przejęć;
  9. Sprzedaży części przedsiębiorstwa;
  10. Kadry;
  11. Zrównoważonego rozwoju.

Grupa Mercor w ramach strategii planuje m.in. utrzymanie pozycji lidera biernych zabezpieczeń ppoż. w Polsce i osiągnięcie przychodów ze sprzedaży zagranicznej na poziomie 60 proc.

 

Zobacz również

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

NSG i AGC podsumowały II kwartał bieżącego roku. Spółki podnosiły ceny na swoje produkty, by zrekompensować podwyżki.

Jeld-Wen odczuwa osłabienie popytu

Jeld-Wen odczuwa osłabienie popytu

Jeld-Wen , amerykański gigant branży stolarki, poinformował, że drugi kwartał tego roku jest jednocześnie ósmym z rzędu, w którym spółka odnotowała wzrost przychodów. Firma zmaga się jednak ze spadkiem popytu i inflacją.           

Co dziesiąte drzwi w Polsce są z importu

Co dziesiąte drzwi w Polsce są z importu

W najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” przybliżono import drzwi do Polski. Okazuje się, że co dziesiąte drzwi sprzedawane w naszym kraju pochodzą z zagranicy.

1