Wartość zamówień pozyskanych przez Grupę Mercor w kwietniu 2024 była wyższa niż rok wcześniej, ale też przewyższyła poziom z marca bieżącego roku.
Jak podaje Grupa Mercor w swoim raporcie, wartość zamówień pozyskanych w kwietniu wyniosła ok. 45,3 mln zł. W porównaniu z 37,3 mln zł w analogicznym okresie 2023 r. jest to wzrost o 21 proc. Jednocześnie jest to również więcej niż w marcu 2024 r., kiedy odnotowano wartość ok. 37,6 mln zł.
W dłuższej perspektywie sytuacja nie jest już tak korzystna. Spółka spodziewała się jednak tego, a jej prezes Krzysztof Krempeć podkreślał, że w II półroczu br. oczekuje ożywienia na rynku.
Jak podaje Mercor kwota zamówień jest jednocześnie o 43 proc. niższa niż w marcu ubiegłego roku. Początek tego roku też zaznaczył się spadkiem wartości. W styczniu było to ok. 38 mln zł w porównaniu z 57,4 mln zł w analogicznym okresie 2023 r., czyli spadek wyniósł aż 34 proc. Firma odnotowuje pogorszenie sytuacji również w dłuższym okresie, od listopada 2023 do kwietnia 2024 r. W tym czasie pozyskała zamówienia o wartości ok. 243,9 mln zł wobec 293,2 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej, co oznacza spadek o 17 proc.

Grupa Mercor jest też lokalnym mecenasem kultury. Spółka współpracuje z Muzeum Gdańska i z jej inicjatywy został niedawno wydany album „Trzeci Wymiar Gdańska” autorstwa prof. Andrzeja Januszajtisa. Wydawnictwo zawiera fotografie miast z lat 1906-1914 oraz 1940 roku, a także współczesne. Ponadto w maju tego roku firma została jednym z laureatów Nagrody Miasta Gdańska w Dziedzinie Kultury „Splendor Gedanesis”. Otrzymała tytuł Mecenasa Kultury Gdańska za dofinansowanie zakupu portretów Daniela Chodowieckiego oraz jego żony, namalowanych w XVIII w.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.