Wartość zamówień pozyskanych przez Grupę Mercor w kwietniu 2024 była wyższa niż rok wcześniej, ale też przewyższyła poziom z marca bieżącego roku.
Jak podaje Grupa Mercor w swoim raporcie, wartość zamówień pozyskanych w kwietniu wyniosła ok. 45,3 mln zł. W porównaniu z 37,3 mln zł w analogicznym okresie 2023 r. jest to wzrost o 21 proc. Jednocześnie jest to również więcej niż w marcu 2024 r., kiedy odnotowano wartość ok. 37,6 mln zł.
W dłuższej perspektywie sytuacja nie jest już tak korzystna. Spółka spodziewała się jednak tego, a jej prezes Krzysztof Krempeć podkreślał, że w II półroczu br. oczekuje ożywienia na rynku.
Jak podaje Mercor kwota zamówień jest jednocześnie o 43 proc. niższa niż w marcu ubiegłego roku. Początek tego roku też zaznaczył się spadkiem wartości. W styczniu było to ok. 38 mln zł w porównaniu z 57,4 mln zł w analogicznym okresie 2023 r., czyli spadek wyniósł aż 34 proc. Firma odnotowuje pogorszenie sytuacji również w dłuższym okresie, od listopada 2023 do kwietnia 2024 r. W tym czasie pozyskała zamówienia o wartości ok. 243,9 mln zł wobec 293,2 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej, co oznacza spadek o 17 proc.
Grupa Mercor jest też lokalnym mecenasem kultury. Spółka współpracuje z Muzeum Gdańska i z jej inicjatywy został niedawno wydany album „Trzeci Wymiar Gdańska” autorstwa prof. Andrzeja Januszajtisa. Wydawnictwo zawiera fotografie miast z lat 1906-1914 oraz 1940 roku, a także współczesne. Ponadto w maju tego roku firma została jednym z laureatów Nagrody Miasta Gdańska w Dziedzinie Kultury „Splendor Gedanesis”. Otrzymała tytuł Mecenasa Kultury Gdańska za dofinansowanie zakupu portretów Daniela Chodowieckiego oraz jego żony, namalowanych w XVIII w.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".