Mercor podsumował pierwszy kwartał swojego roku obrotowego. To okres, w którym spółka odnotowała dwucyfrowe wzrosty w każdym z analizowanych wyników operacyjnych.
Mercor podliczył pod względem finansowym okres od kwietnia do końca czerwca, czyli pierwszy kwartał swojego roku obrotowego. Firma zakończyła ten okres na dużym plusie, dwucyfrowe wzrosty osiągnęła zarówno ze sprzedaży, jak i w zyskach. Mercor poinformował, że przychody ze sprzedaży wyniosły 135 mln zł. W roku ubiegłym, w analogicznym okresie było to 104,84 mln zł, co obecnie oznacza wzrost o 29 proc. Z kolei wartość EBITDA to 21,37 mln zł w porównaniu do 14,64 mln zł w roku 2021 r., to wzrost o niemal 46 proc. Mercor podliczył także, że zysk netto wyniósł 11 mln zł w porównaniu do 8,35 mln – to wzrost o 32 proc.
Spółka jest zadowolona z tych wyników, szczególnie dlatego, że udało je się osiągnąć w czasie dużej niestabilności gospodarczej i politycznej. Wciąż odczuwalne są zakłócenia na rynku dostaw, a także skutki wojny w Ukrainie. Branża mierzy się również z takimi wyzwaniami, jak rosnące ceny materiałów, energii, transportu, koszty kredytów i obciążeniami pracami wynikającymi z regulacji państwowych.
Krzysztof Krempeć, prezes zarządu Mercora odniósł się także do sytuacji w spółce zależnej w Ukrainie:
Przypomnijmy, że obecnie pracownicy z naszej ukraińskiej spółki zależnej, którzy nie zostali powołani do wojska, pracują i produkcja przebiega bez zakłóceń. Gdyby jednak zaszła taka konieczność w każdej chwili możemy przenieść produkcję do Polski. Nasze wyniki za pierwsze miesiące roku obrotowego pokazują jednak, że negatywny wpływ wojny na naszą działalność został z nawiązką uzupełniony na innych rynkach.
Mercor podkreśla, że 55 proc. sprzedaży realizowane jest na rynku polskim. Firma także na rodzimym rynku zanotowała bardzo dobre wyniki, sprzedaż wyniosła za I kwartał 73,6 mln zł i był to wzrost o 43 proc. w stosunku do roku ubiegłego.
Firma zaprezentowała także wstępne dane dotyczące zamówień z drugiego kwartału. W lipcu wartość pozyskanych zamówień wyniosła 48,3 mln zł w stosunku do 42 mln w roku ubiegłym, to wzrost o 15 proc. Spółka także przyznaje, że czynnikiem, który korzystnie wpłynie na działalność Mercora w przyszłości jest szeroka oferta, m.in. magazyny energii.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".