Markilux, niemiecki producent markiz, podsumował rok 2021 pod kątem handlowym. Tamten sezon, choć naznaczony problemami z dostępem surowców i opóźnieniami w łańcuchach dostaw, zakończył się wzrostami.
Markilux odnotował wzrost przychodów o 17 milionów euro. Rok 2021 firma zakończyła ze sprzedażą na poziomie 139 mln euro a w 2020 sprzedaż wyniosła 122 milionów euro. Wzrost był zatem na poziomie ok. 14 proc.

Z wypowiedzi przedstawicieli firmy Markilux można wnioskować, że firma spodziewała się jednak lepszego wyniku. W pierwszych miesiącach ten producent markiz odnotował ogromny wzrost sprzedaży, a od drugiego kwartału wielkość zamówień nieco spadła. Według przedstawicieli tego niemieckiego przedsiębiorstwa w tym okresie klienci końcowi zaczęli inwestować pieniądze również w inne dobra konsumpcyjne oraz wyjazdy urlopowe.
Klaus Wuchner, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i marketingu firmy Markilux:
W rezultacie wzrost nie był tak wysoki, jak rok wcześniej. Mimo to jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku.
Markilux zamierza inwestować w tym sezonie nie tylko w moce produkcyjne, ale też sprzedaż i marketing. Mimo to zarząd firmy z ostrożnością wypowiada się o celach sprzedażowych na ten sezon. Firma chce utrzymać wzrostowy trend w wynikach sprzedażowych, ale nie konkretyzuje tego ani kwotowo ani procentowo.
Zobacz również
Fakro zmniejszyło produkcję o 30 proc.
Fakro boleśnie odczuwa spadek koniunktury na rynku budowlanym. Mniejsza ilość zamówień powoduje, że firma nie ma obecnie pracy dla wszystkich pracowników.
W wakacje wystrzelił popyt na pergole
Jak poinformowała nas firma Sun Winner, w okresie letnim znacznie zwiększyła się dynamika hurtowej sprzedaży pergoli. Przedsiębiorstwo z Łomży zakłada, że w tym roku uda mu się znacznie poprawić wyniki w porównaniu z sezonem 2021.
Mecenasi Sportu finiszują 14 sierpnia
W ostatnim tygodniu naszego konkursu Mecenas Sportu na fotelu absolutnego lidera rozsiadł się zawierciański klub siatkówki Aluronu. Kibice tej drużyny oddali niemal 3 700 głosów.