Pandemia pokrzyżowała plany sprzedażowe wielu firmom z branży. Tak jest też w przypadku polskiego oddziału austriackiego koncernu MACO. Mimo wszystko firma prognozuje wzrost sprzedaży względem roku 2019 r., a wszystko za sprawą doskonałych wyników w ostatnich miesiącach.

Jak poinformowała nas firma MACO Polska, pierwsze miesiące 2020 r. były dla niej bardzo dobre. Niestety polski oddział mocno odczuł skutki pandemii w marcu i kwietniu. Okazuje się, że w tym okresie producenci zaczęli konsumować swoje zapasy, stąd załamanie sprzedaży u tego dostawcy, które było wręcz większe, niż załamanie sprzedaży okien.
Ryszard Dyka, dyrektor zarządzający MACO Polska:
Maj był już nieco lepszy, ale w dalszym ciągu braliśmy pod uwagę, że ten rok nie będzie tak dobry jak ubiegły, a o tak dynamicznym rozwoju jak wcześniej nie może być mowy. Maco Polska na pewno będzie na plusie – po maju nastąpiło bowiem takie ożywienie, którego nie dało się przewidzieć. Przewidywaliśmy odbicie się od dna, ale nie tak mocne. Jesteśmy w tej chwili na poziomie obrotów lepszym niż w roku ubiegłym i powinniśmy go zamknąć z wynikiem lepszym. Myślę, że możemy mówić nawet o 10-proc. wzroście obrotów.
Producenci zaczęli odbudowywać swoje zapasy, choć jak przyznaje MACO Polska, są też i firmy, które nie są w stanie tego robić ze względu na dużą liczbę zamówień. Dobre wyniki, jakie osiąga obecnie MACO Polska pozwalają polskiemu oddziałowi austriackiego koncernu prognozować również wzrosty w kolejnym sezonie.

Ryszard Dyka, dyrektor zarządzający MACO Polska
Jako dostawca zawdzięczamy nasz rozwój tylko i wyłącznie naszym klientom. Wiemy, że pomimo wcześniejszych złych prognoz naszych klientów obecnie w większości wszystko układa się dobrze, a obroty są porównywalne względem roku ubiegłego, a jak porównamy wyniki miesiąc do miesiąca, to u niektórych klientów są wzrosty o kilkadziesiąt, a nawet kilkaset procent. Myślę, że wzrost 10-proc. w 2021 również będzie do osiągnięcia.
Ryszard Dyka, dyrektor zarządzający MACO Polska jest bohaterem naszego wywiadu okładkowego w październikowym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe. Rozmawiamy w nim o ponad 20 latach pracy naszego rozmówcy w polskim oddziale austriackiego koncernu, rozwoju firmy, współpracy z producentami oraz o świecie okuć i innowacji. W naszym serwisie zamieściliśmy dalszą część rozmowy, w której poruszamy tematy związane z pandemią i podejmowaniem trudnych decyzji w jej czasie, o prognozach oraz przygotowywanych innowacjach. Można ją przeczytać TUTAJ.
Zobacz również
Lista 100 najbogatszych Polaków
Miesięcznik "Forbes" opublikował w ostatnim czasie ranking "Lista 100 najbogatszych Polaków 2025”. Znajdują się na niej również osoby ze świata stolarki.
Forum Branżowe 03.2025 – czytaj w wersji online
Dostępny jest już marcowy numer miesięcznika "Forum Branżowe". W najnowszym numerze m.in. rozmowa z prezes firmy Plastimet – Anetą Miller oraz podsumowanie targów Budma/WinDoor-Tech.
Konsultacje programu „Czyste Powietrze” z wykonawcami – zapowiedź najbliższych spotkań
WFOŚiGW organizują konsultacje programu „Czyste Powietrze” przed uruchomieniem jego kolejnej wersji. Sprawdź terminy spotkań z wykonawcami.