MACO prognozuje wzrosty w tym i kolejnym roku

Red.: PG |Data publikacji: 2020-10-09

Pandemia pokrzyżowała plany sprzedażowe wielu firmom z branży. Tak jest też w przypadku polskiego oddziału austriackiego koncernu MACO. Mimo wszystko firma prognozuje wzrost sprzedaży względem roku 2019 r., a wszystko za sprawą doskonałych wyników w ostatnich miesiącach.  

fot.: Tomek Wojewoda

Jak poinformowała nas firma MACO Polska, pierwsze miesiące 2020 r. były dla niej bardzo dobre. Niestety polski oddział mocno odczuł skutki pandemii w marcu i kwietniu. Okazuje się, że w tym okresie producenci zaczęli konsumować swoje zapasy, stąd załamanie sprzedaży u tego dostawcy, które było wręcz większe, niż załamanie sprzedaży okien.

Ryszard Dyka,dyrektor zarządzający MACO Polska:

Maj był już nieco lepszy, ale w dalszym ciągu braliśmy pod uwagę, że ten rok nie będzie tak dobry jak ubiegły, a o tak dynamicznym rozwoju jak wcześniej nie może być mowy. Maco Polska na pewno będzie na plusie – po maju nastąpiło bowiem takie ożywienie, którego nie dało się przewidzieć. Przewidywaliśmy odbicie się od dna, ale nie tak mocne. Jesteśmy w tej chwili na poziomie obrotów lepszym niż w roku ubiegłym i powinniśmy go zamknąć z wynikiem lepszym. Myślę, że możemy mówić nawet o 10-proc. wzroście obrotów.   

Producenci zaczęli odbudowywać swoje zapasy, choć jak przyznaje MACO Polska, są też i firmy, które nie są w stanie tego robić ze względu na dużą liczbę zamówień. Dobre wyniki, jakie osiąga obecnie MACO Polska pozwalają polskiemu oddziałowi austriackiego koncernu prognozować również wzrosty w kolejnym sezonie.

fot.: Tomek Wojewoda

Ryszard Dyka,dyrektor zarządzający MACO Polska

Jako dostawca zawdzięczamy nasz rozwój tylko i wyłącznie naszym klientom. Wiemy, że pomimo wcześniejszych złych prognoz naszych klientów obecnie w większości wszystko układa się dobrze, a obroty są porównywalne względem roku ubiegłego, a jak porównamy wyniki miesiąc do miesiąca, to u niektórych klientów są wzrosty o kilkadziesiąt, a nawet kilkaset procent. Myślę, że wzrost 10-proc. w 2021 również będzie do osiągnięcia.  

Ryszard Dyka, dyrektor zarządzający MACO Polska jest bohaterem naszego wywiadu okładkowego w październikowym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe. Rozmawiamy w nim o ponad 20 latach pracy naszego rozmówcy w polskim oddziale austriackiego koncernu, rozwoju firmy, współpracy z producentami oraz o świecie okuć i innowacji. W naszym serwisie zamieściliśmy dalszą część rozmowy, w której poruszamy tematy związane z pandemią i podejmowaniem trudnych decyzji w jej czasie, o prognozach oraz przygotowywanych innowacjach. Można ją przeczytać TUTAJ.

 

 

Zobacz również

Firmy inwestują w automatyzację produkcji

Firmy inwestują w automatyzację produkcji

Lisec w sierpniu tego roku zebrał zamówienia o wartości 34,5 mln euro. Jest to najwyższy wynik w historii firmy. Wyniki są świetne m.in. dzięki klientom z Polski.

Zabraknie montażystów?

Zabraknie montażystów?

Ekipy montażowe nie narzekają na brak pracy, wzrost cen stolarki nie wpłynął negatywnie na popyt, nie spowodował przestojów, a kalendarze na najbliższy czas są zapełnione. Czy ekipy montażowe są przygotowane na wielką falę renowacji budynków?

Amex-Bączek z jednym z najlepszych okresów w historii firmy

Amex-Bączek z jednym z najlepszych okresów w historii firmy

Amex-Bączek odnotował kilkunastoporocentowy wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu. Firma planuje także inwestycję w moce produkcyjne.

1