Pandemia pokrzyżowała plany sprzedażowe wielu firmom z branży. Tak jest też w przypadku polskiego oddziału austriackiego koncernu MACO. Mimo wszystko firma prognozuje wzrost sprzedaży względem roku 2019 r., a wszystko za sprawą doskonałych wyników w ostatnich miesiącach.
Jak poinformowała nas firma MACO Polska, pierwsze miesiące 2020 r. były dla niej bardzo dobre. Niestety polski oddział mocno odczuł skutki pandemii w marcu i kwietniu. Okazuje się, że w tym okresie producenci zaczęli konsumować swoje zapasy, stąd załamanie sprzedaży u tego dostawcy, które było wręcz większe, niż załamanie sprzedaży okien.
Ryszard Dyka, dyrektor zarządzający MACO Polska:
Maj był już nieco lepszy, ale w dalszym ciągu braliśmy pod uwagę, że ten rok nie będzie tak dobry jak ubiegły, a o tak dynamicznym rozwoju jak wcześniej nie może być mowy. Maco Polska na pewno będzie na plusie – po maju nastąpiło bowiem takie ożywienie, którego nie dało się przewidzieć. Przewidywaliśmy odbicie się od dna, ale nie tak mocne. Jesteśmy w tej chwili na poziomie obrotów lepszym niż w roku ubiegłym i powinniśmy go zamknąć z wynikiem lepszym. Myślę, że możemy mówić nawet o 10-proc. wzroście obrotów.
Producenci zaczęli odbudowywać swoje zapasy, choć jak przyznaje MACO Polska, są też i firmy, które nie są w stanie tego robić ze względu na dużą liczbę zamówień. Dobre wyniki, jakie osiąga obecnie MACO Polska pozwalają polskiemu oddziałowi austriackiego koncernu prognozować również wzrosty w kolejnym sezonie.
Ryszard Dyka, dyrektor zarządzający MACO Polska
Jako dostawca zawdzięczamy nasz rozwój tylko i wyłącznie naszym klientom. Wiemy, że pomimo wcześniejszych złych prognoz naszych klientów obecnie w większości wszystko układa się dobrze, a obroty są porównywalne względem roku ubiegłego, a jak porównamy wyniki miesiąc do miesiąca, to u niektórych klientów są wzrosty o kilkadziesiąt, a nawet kilkaset procent. Myślę, że wzrost 10-proc. w 2021 również będzie do osiągnięcia.
Ryszard Dyka, dyrektor zarządzający MACO Polska jest bohaterem naszego wywiadu okładkowego w październikowym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe. Rozmawiamy w nim o ponad 20 latach pracy naszego rozmówcy w polskim oddziale austriackiego koncernu, rozwoju firmy, współpracy z producentami oraz o świecie okuć i innowacji. W naszym serwisie zamieściliśmy dalszą część rozmowy, w której poruszamy tematy związane z pandemią i podejmowaniem trudnych decyzji w jej czasie, o prognozach oraz przygotowywanych innowacjach. Można ją przeczytać TUTAJ.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".