MACO prognozuje wzrosty w tym i kolejnym roku

Autor: |Data publikacji:

Pandemia pokrzyżowała plany sprzedażowe wielu firmom z branży. Tak jest też w przypadku polskiego oddziału austriackiego koncernu MACO. Mimo wszystko firma prognozuje wzrost sprzedaży względem roku 2019 r., a wszystko za sprawą doskonałych wyników w ostatnich miesiącach.  

fot.: Tomek Wojewoda

Jak poinformowała nas firma MACO Polska, pierwsze miesiące 2020 r. były dla niej bardzo dobre. Niestety polski oddział mocno odczuł skutki pandemii w marcu i kwietniu. Okazuje się, że w tym okresie producenci zaczęli konsumować swoje zapasy, stąd załamanie sprzedaży u tego dostawcy, które było wręcz większe, niż załamanie sprzedaży okien.

Ryszard Dyka, dyrektor zarządzający MACO Polska:

Maj był już nieco lepszy, ale w dalszym ciągu braliśmy pod uwagę, że ten rok nie będzie tak dobry jak ubiegły, a o tak dynamicznym rozwoju jak wcześniej nie może być mowy. Maco Polska na pewno będzie na plusie – po maju nastąpiło bowiem takie ożywienie, którego nie dało się przewidzieć. Przewidywaliśmy odbicie się od dna, ale nie tak mocne. Jesteśmy w tej chwili na poziomie obrotów lepszym niż w roku ubiegłym i powinniśmy go zamknąć z wynikiem lepszym. Myślę, że możemy mówić nawet o 10-proc. wzroście obrotów.   

Producenci zaczęli odbudowywać swoje zapasy, choć jak przyznaje MACO Polska, są też i firmy, które nie są w stanie tego robić ze względu na dużą liczbę zamówień. Dobre wyniki, jakie osiąga obecnie MACO Polska pozwalają polskiemu oddziałowi austriackiego koncernu prognozować również wzrosty w kolejnym sezonie.

fot.: Tomek Wojewoda

Ryszard Dyka, dyrektor zarządzający MACO Polska

Jako dostawca zawdzięczamy nasz rozwój tylko i wyłącznie naszym klientom. Wiemy, że pomimo wcześniejszych złych prognoz naszych klientów obecnie w większości wszystko układa się dobrze, a obroty są porównywalne względem roku ubiegłego, a jak porównamy wyniki miesiąc do miesiąca, to u niektórych klientów są wzrosty o kilkadziesiąt, a nawet kilkaset procent. Myślę, że wzrost 10-proc. w 2021 również będzie do osiągnięcia.  

Ryszard Dyka, dyrektor zarządzający MACO Polska jest bohaterem naszego wywiadu okładkowego w październikowym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe. Rozmawiamy w nim o ponad 20 latach pracy naszego rozmówcy w polskim oddziale austriackiego koncernu, rozwoju firmy, współpracy z producentami oraz o świecie okuć i innowacji. W naszym serwisie zamieściliśmy dalszą część rozmowy, w której poruszamy tematy związane z pandemią i podejmowaniem trudnych decyzji w jej czasie, o prognozach oraz przygotowywanych innowacjach. Można ją przeczytać TUTAJ.

 

 

Zobacz również

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Już niedługo startuje coroczny konkurs kalendarzy branżowych. Czekamy na wasze tegoroczne propozycje, które możecie przesłać na adres naszej redakcji.

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru fabryki okien Norwood w Rusocinie. Spłonęła hala produkcyjna, nikt nie został ranny.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.