Pandemia pokrzyżowała plany sprzedażowe wielu firmom z branży. Tak jest też w przypadku polskiego oddziału austriackiego koncernu MACO. Mimo wszystko firma prognozuje wzrost sprzedaży względem roku 2019 r., a wszystko za sprawą doskonałych wyników w ostatnich miesiącach.

Jak poinformowała nas firma MACO Polska, pierwsze miesiące 2020 r. były dla niej bardzo dobre. Niestety polski oddział mocno odczuł skutki pandemii w marcu i kwietniu. Okazuje się, że w tym okresie producenci zaczęli konsumować swoje zapasy, stąd załamanie sprzedaży u tego dostawcy, które było wręcz większe, niż załamanie sprzedaży okien.
Ryszard Dyka, dyrektor zarządzający MACO Polska:
Maj był już nieco lepszy, ale w dalszym ciągu braliśmy pod uwagę, że ten rok nie będzie tak dobry jak ubiegły, a o tak dynamicznym rozwoju jak wcześniej nie może być mowy. Maco Polska na pewno będzie na plusie – po maju nastąpiło bowiem takie ożywienie, którego nie dało się przewidzieć. Przewidywaliśmy odbicie się od dna, ale nie tak mocne. Jesteśmy w tej chwili na poziomie obrotów lepszym niż w roku ubiegłym i powinniśmy go zamknąć z wynikiem lepszym. Myślę, że możemy mówić nawet o 10-proc. wzroście obrotów.
Producenci zaczęli odbudowywać swoje zapasy, choć jak przyznaje MACO Polska, są też i firmy, które nie są w stanie tego robić ze względu na dużą liczbę zamówień. Dobre wyniki, jakie osiąga obecnie MACO Polska pozwalają polskiemu oddziałowi austriackiego koncernu prognozować również wzrosty w kolejnym sezonie.

Ryszard Dyka, dyrektor zarządzający MACO Polska
Jako dostawca zawdzięczamy nasz rozwój tylko i wyłącznie naszym klientom. Wiemy, że pomimo wcześniejszych złych prognoz naszych klientów obecnie w większości wszystko układa się dobrze, a obroty są porównywalne względem roku ubiegłego, a jak porównamy wyniki miesiąc do miesiąca, to u niektórych klientów są wzrosty o kilkadziesiąt, a nawet kilkaset procent. Myślę, że wzrost 10-proc. w 2021 również będzie do osiągnięcia.
Ryszard Dyka, dyrektor zarządzający MACO Polska jest bohaterem naszego wywiadu okładkowego w październikowym wydaniu miesięcznika Forum Branżowe. Rozmawiamy w nim o ponad 20 latach pracy naszego rozmówcy w polskim oddziale austriackiego koncernu, rozwoju firmy, współpracy z producentami oraz o świecie okuć i innowacji. W naszym serwisie zamieściliśmy dalszą część rozmowy, w której poruszamy tematy związane z pandemią i podejmowaniem trudnych decyzji w jej czasie, o prognozach oraz przygotowywanych innowacjach. Można ją przeczytać TUTAJ.
Zobacz również
Konkurs kalendarzy rozstrzygnięty! Poznaj zwycięzców
Zakończyła się siódma edycja naszego dorocznego konkursu na najlepsze kalendarze branży stolarki. Internauci wybrali zwycięzców poszczególnych kategorii. Konkurs kalendarzy - sprawdź wyniki!
Diamenty Forbesa – znamy laureatów 2025
Diamenty Forbesa wskazują firmy w najlepszej kondycji finansowej. Organizator ogłosił właśnie, które z nich zostały wyróżnione w tegorocznej, już siedemnastej, edycji. Statuetki będą wręczane na galach, które odbędę się wiosną i latem roku 2025. Wśród docenionych są również przedstawiciele branży stolarki.
Wystawcy na targach Budma/WinDoor-Tech 2025 (Zdjęcia)
Trwają targi Budma/Windoor-Tech 2025, w których uczestniczy wiele firm branży stolarki. Przygotowaliśmy dla Was galerię zdjęć ze stoisk wystawców poznańskich targów.