Lekki spadek przychodów w AGC

Autor: MR |Data publikacji: 2019-08-12

AGC opublikowało wyniki finansowe za I półrocze 2019. Sprzedaż netto wyniosła we wszystkich segmentach 737,4 mld jenów (268,67 mld zł) w stosunku do 745,4 mld jenów (271,58 mld zł) w pierwszych sześciu miesiącach 2018 r.

AGC z siedzibą w Tokio w Japonii to międzynarodowe przedsiębiorstwo z oddziałami w Azji z Oceanią, Europie i obu Amerykach. Firma działa w trzech segmentach – szła, elektroniki i chemii. Jeśli chodzi o szkło, to koncern jest dostawcą głównie do branży budowlanej i motoryzacyjnej.

Co istotne, w fabrykach wytwarzających szkło płaskie (float) produkty trafiają zarówno do firm budowlanych, jak i motoryzacyjnych. Wcześniej w AGC był podział na dwa segmenty w ramach szkła, ze względu na to, do jakiego działu przemysłu trafiały produkty. Teraz spółka zdecydowała, że trudno jest jej podzielić wyniki pod tym kątem, dlatego dane finansowe będą teraz podawane bez podziału na konkretną branżę, a generalnie jako szkło.

Koncern poinformował, że od stycznia do końca czerwca 2019 r. wartość sprzedaży szkła wyniosła 374,3 mld jenów (136,37 mld zł), w roku ubiegłym było to 387,1 mld jenów (141 mld zł). Jest to wartość, za jaką sprzedano produkty zewnętrznym klientom. Dodatkowo do tego dochodzi wewnętrzna sprzedaż, której wartość w tym roku wyniosła 858 mln jenów (31,2 mln zł), podczas gdy w roku ubiegłym była to kwota 581 mln jenów (21,1 mln zł).

Zysk w segmencie szkła wynosi w tym roku 7,3 mld jenów (2,6 mld zł), w roku ubiegłym to kwota 15,5 mld jenów (5,6 mld zł). Jak widać, spółka zanotowała globalnie spadek przychodów i zysków ze sprzedaży, jednak nie podała, jak wyglądały wyniki handlowe na poszczególnych rynkach.

Zobacz również

Kolejny kwartał na plusie w Assa Abloy

Kolejny kwartał na plusie w Assa Abloy

Assa Abloy podliczyło trzeci kwartał tego roku. Firma osiągnęła przychód w wysokości 24,034 mld koron. Jest to wzrost o 13 proc. w stosunku do 2018 r.

Vetrex chwali sobie obecny sezon

Vetrex chwali sobie obecny sezon

Vetrex 2019 r. może zaliczyć dotąd do bardzo udanych. Firmie udało się uzyskać duże wzrosty sprzedaży, a na rynek wchodzi nowy produkt, okno Lum’up. Vetrex odświeżył także swój logotyp i opracował nowy standard wizualny dla salonów sprzedaży.

Dobre wyniki Oknoplastu w Niemczech

Dobre wyniki Oknoplastu w Niemczech

Oknoplast Deutschland - niemiecki oddział polskiego producenta w ostatnich dwóch latach osiągnął 7-procentowy wzrost sprzedaży.