Lekki spadek przychodów w AGC

Red.: MR |Data publikacji: 2019-08-12

AGC opublikowało wyniki finansowe za I półrocze 2019. Sprzedaż netto wyniosła we wszystkich segmentach 737,4 mld jenów (268,67 mld zł) w stosunku do 745,4 mld jenów (271,58 mld zł) w pierwszych sześciu miesiącach 2018 r.

AGC z siedzibą w Tokio w Japonii to międzynarodowe przedsiębiorstwo z oddziałami w Azji z Oceanią, Europie i obu Amerykach. Firma działa w trzech segmentach – szła, elektroniki i chemii. Jeśli chodzi o szkło, to koncern jest dostawcą głównie do branży budowlanej i motoryzacyjnej.

Co istotne, w fabrykach wytwarzających szkło płaskie (float) produkty trafiają zarówno do firm budowlanych, jak i motoryzacyjnych. Wcześniej w AGC był podział na dwa segmenty w ramach szkła, ze względu na to, do jakiego działu przemysłu trafiały produkty. Teraz spółka zdecydowała, że trudno jest jej podzielić wyniki pod tym kątem, dlatego dane finansowe będą teraz podawane bez podziału na konkretną branżę, a generalnie jako szkło.

Koncern poinformował, że od stycznia do końca czerwca 2019 r. wartość sprzedaży szkła wyniosła 374,3 mld jenów (136,37 mld zł), w roku ubiegłym było to 387,1 mld jenów (141 mld zł). Jest to wartość, za jaką sprzedano produkty zewnętrznym klientom. Dodatkowo do tego dochodzi wewnętrzna sprzedaż, której wartość w tym roku wyniosła 858 mln jenów (31,2 mln zł), podczas gdy w roku ubiegłym była to kwota 581 mln jenów (21,1 mln zł).

Zysk w segmencie szkła wynosi w tym roku 7,3 mld jenów (2,6 mld zł), w roku ubiegłym to kwota 15,5 mld jenów (5,6 mld zł). Jak widać, spółka zanotowała globalnie spadek przychodów i zysków ze sprzedaży, jednak nie podała, jak wyglądały wyniki handlowe na poszczególnych rynkach.

Zobacz również

Nowi szefowie marketingu w Hensforcie i w Pagenie

Nowi szefowie marketingu w Hensforcie i w Pagenie

Jak dowiedziała się nasza redakcja, Jacek Wach zakończył współpracę z firmą Hensfort, gdzie piastował stanowisko dyrektora ds. marketingu. Teraz taką funkcję będzie pełnił w firmie Pagen. Kilka miesięcy temu z Hensfortu do Pagena przeszedł Paweł Zatorski. 

Sprzedaż włoskich maszyn do szkła ma wartość 2,3 mld euro

Sprzedaż włoskich maszyn do szkła ma wartość 2,3 mld euro

Włoscy producenci maszyn do obróbki szkła zaliczyli 2019 rok do udanych. Motorem napędzający branżę był eksport, wyższy o 3,7 proc. w porównaniu do 2018.

Montażyści mają pełne ręce roboty

Montażyści mają pełne ręce roboty

W najbliższym czasie będziemy raportować sytuację u dystrybutorów stolarki w różnych częściach kraju. Zaczynamy od Dolnego Śląska, gdzie nastroje są optymistyczne. Sprzedaż rośnie, a ekipy montażowe pracują nawet do 22, by zdążyć z realizacją wszystkich zamówień.

1