AGC opublikowało wyniki finansowe za I półrocze 2019. Sprzedaż netto wyniosła we wszystkich segmentach 737,4 mld jenów (26,86 mld zł) w stosunku do 745,4 mld jenów (27,15 mld zł) w pierwszych sześciu miesiącach 2018 r.
AGC z siedzibą w Tokio w Japonii to międzynarodowe przedsiębiorstwo z oddziałami w Azji z Oceanią, Europie i obu Amerykach. Firma działa w trzech segmentach – szła, elektroniki i chemii. Jeśli chodzi o szkło, to koncern jest dostawcą głównie do branży budowlanej i motoryzacyjnej.
Co istotne, w fabrykach wytwarzających szkło płaskie (float) produkty trafiają zarówno do firm budowlanych, jak i motoryzacyjnych. Wcześniej w AGC był podział na dwa segmenty w ramach szkła, ze względu na to, do jakiego działu przemysłu trafiały produkty. Teraz spółka zdecydowała, że trudno jest jej podzielić wyniki pod tym kątem, dlatego dane finansowe będą teraz podawane bez podziału na konkretną branżę, a generalnie jako szkło.
Koncern poinformował, że od stycznia do końca czerwca 2019 r. wartość sprzedaży szkła wyniosła 374,3 mld jenów (13,63 mld zł), w roku ubiegłym było to 387,1 mld jenów (14,1 mld zł). Jest to wartość, za jaką sprzedano produkty zewnętrznym klientom. Dodatkowo do tego dochodzi wewnętrzna sprzedaż, której wartość w tym roku wyniosła 858 mln jenów (31,2 mln zł), podczas gdy w roku ubiegłym była to kwota 581 mln jenów (21,1 mln zł).
Zysk w segmencie szkła wynosi w tym roku 7,3 mld jenów (260 mln zł), w roku ubiegłym to kwota 15,5 mld jenów (560 mln zł). Jak widać, spółka zanotowała globalnie spadek przychodów i zysków ze sprzedaży, jednak nie podała, jak wyglądały wyniki handlowe na poszczególnych rynkach.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".