Budvar Centrum ze Zduńskiej Woli po raz kolejny odnotuje w tym roku znaczący wzrost przychodów. Na przyszły sezon spółka również planuje wzrosty, ale też nie rezygnuje z planów inwestycyjnych.
Producent okien ze Zduńskiej Woli, obchodzący w tym roku swój jubileusz 30-lecia, zalicza obecny sezon do niezwykle udanych. Budvar Centrum odnotował bowiem 25-proc. wzrost liczby sprzedanych okien, większy za granicą niż w Polsce. Szacuje się, że wartościowo ten wzrost będzie jeszcze większy, bo niemal 40-proc., a suma przychodów zamknie się w tym roku wartością ok. 160 mln zł. Jak ujawnił prezes Trzciński w rozmowie z Roto, 70 proc. tej wartości zrealizowana zostanie w eksporcie, głównie do Włoch, ale też na inne rynki unijne.
Na koniec listopada Budvar wykorzystywał swoje moce produkcyjne w 80 proc., a po jedenastu miesiącach sprzedaż sięgnęła 145 mln zł. Nie wiadomo jeszcze, czy uda się w tym roku powtórzyć ubiegłoroczną, 8-procentową rentowność netto, bo jak przyznaje szef tej firmy, wzrosły koszty, a w tym o ¼ powiększył się budżet płac. Zatrudnienie tutaj znajduje dzisiaj 400 pracowników. Na przyszły sezon spółka planuje dalsze wzrosty, może nie tak duże jak w br., ale obejmujące zarówno liczbę sprzedanych okien jak i ich wartość. Duże nadzieje wiąże się tu z rozwijaniem eksportu oraz zwiększeniem mocy produkcyjnych.
Budvar planuje wybudowanie w przyszłym roku kolejnej hali produkcyjnej o powierzchni 5 tys. mkw., co pochłonie w sumie 20 mln zł. Następne 4,5 mln przeznacza na inwestycję w farmę fotowoltaiczną na hali ekstruzji profili PCW, co ma być elementem systemu samowystarczalności energetycznej fabryki. Jest to zgodne z wyznaczonym kierunkiem zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa w trosce o środowisko i otoczenie. Przypomnijmy, że firma Budvar zasłynęła przed laty z kampanii okien bezołowiowych, a od kilka lat samodzielnie ekstruduje profile PCW bez domieszek ołowiu.
Firmę założył w roku 1992 pan Marek Trzciński, zaczynając od dystrybucji stolarki, potem jej produkcji, a przekazywał zarządzanie firmą w ręce młodszego pokolenia już po uruchomieniu ekstruzji profili. Prezesem zarządu Budvaru jest obecnie syn założyciela, Paweł Trzciński. Rysując perspektywy przyszłego sezonu powiedział on niedawno w Pulsie Biznesu:
W Polsce obserwujemy jeszcze wzrost sprzedaży, bo developerzy w obawie przed niepewną przyszłością starają się możliwie szybko doprowadzić inwestycje do stanu surowego zamkniętego. Nasz wolumen sprzedaży krajowej wzrośnie o ok. 15 proc. W przyszłym roku może być już znacznie gorzej, na co wskazuje liczba nowych zezwoleń na budowę, która jest aż o 70 proc. mniejsza niż rok wcześniej.
Tagi
Budvarekstruzja profiliMarek Trzcińskiokna PVCPaweł Trzcińskiprofile PVCprognoza 2023wyniki 2022wyniki sprzedażyZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".