Kolejne zmiany w kierownictwie Grupy PSB

Autor: |Data publikacji:

Akcjonariusze PSB Handel SA wybrali nowe władze tego największego w Polsce dystrybutora materiałów budowlanych. Obroty Grupy PSB przekroczą w tym roku 10 mld złotych.

Grupa PSB wybrała nowe władze na Nadzwyczanym WZA, które odbyło się 14 listopada w Kielcach. Nowym szefem (dyrektorem) zarządu został pan Piotr Kozina (na zdjęciu obok po lewej), który dotychczas pełnił funkcję członka zarządu. Oprócz niego w zarządzie zasiedli: pan Jacek Kowal oraz pani Anna Kamińska, która pracuje w PSB od 20 lat i była dyrektorem ds. wsparcia sprzedaży. Ponadto wybrano też pana Łukasza Tunkiewicza z firmy Marbud Goleniów na nowego członka Rady Nadzorczej spółki. Pracami Rady kieruje Sylwester Bogusz z Mrówki Lubartów, a wiceprzewodniczącym Rady jest pan Dariusz Żułtak z Nowego Dworu Mazowieckiego.

Grupa PSB Handel S.A. działa na rynku od 23 lat i jest największą siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Grupa zrzesza 411 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 292 składach budowlanych, w 355 PSB Mrówka oraz w 73 PSB Profi. W placówkach tych pracuje ok. 13 tysięcy osób. Obroty firm zrzeszonych w Grupie PSB przekroczą w tym roku 10 mld zł, a ich udział w krajowym rynku handlu materiałami budowlanymi szacuje się na ok. 15 proc. Markę PSB Mrówka zna dzisiaj ok. 72 proc. Polaków.

Grupa PSB regularnie informuje o obrotach i zmianach cen materiałów w swojej sieci. Październikowe przychody centrali PSB były o 7 proc. wyższe niż przed rokiem, choć był to piąty miesiąc z rzędu, w którym dynamika wzrostu cen materiałów budowlanych była niższa. Tym razem były one średnio wciąż o 22 proc. wyższe niż w październiku 2021, ale pamiętać trzeba, że w maju br. ich ceny były wyższe o 34 proc. w odniesieniu do maja 2021. W stosunku do cen wrześniowych te z października nie zmieniły się. Największe wzrosty cen r/r odnotowano w grupach: cement/wapno (o 43 proc.), izolacje wodochronne (o 33 proc.) oraz sucha zabudowa (o 32 proc.).

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.