Coraz więcej firm z branży stawia sobie za cel wspieranie lokalnej społeczności. Dla przykładu bydgoski Kolbud zaangażował się w projekt Ławeczka. To przedsięwzięcie, które, jak podkreślają organizatorzy, stawia sobie za cel zbudowanie społeczności przedsiębiorców, promowanie ekologicznej i społecznej odpowiedzialności biznesu.
Leśny Park Kultury i Wypoczynku mieszczący się w bydgoskim Myślęcinku to największy w Polsce park miejski, w którym odbywają się koncerty, zjazdy, festiwale, pikniki i wydarzenia sportowe. Właśnie tam narodził się projekt „Ławeczka”, który ma wyposażyć park w ławki, których, zdaniem organizatorów, było znacznie za mało. Przystępujący do akcji przedsiębiorcy zakupują ławkę, która staje na terenie parku, po czym co miesiąc wnoszą opłatę, z której większość przeznaczana jest na utrzymanie parku i znajdującego się na jego terenie ZOO. Jak deklarują organizatorzy, do 2023 roku w parku stanie 500 „sponsorowanych” ławeczek, które po zakończeniu akcji zostaną przekazane na wyłączną własność LPKiW „Myślęcinek”
Jedna ze stojących w parku ławek ozdobiona jest logiem Kolbudu. Jak przekazała nam jedna z pracownic Kolbud, jest to nie tylko cicha i subtelna reklama w uczęszczanej lokalizacji, ale przede wszystkim realizowanie założeń odpowiedzialności społecznej biznesu i promocja wypoczynku na świeżym powietrzu. Firma podkreśla, że Kolbud szczególną wartość widzi w działaniach lokalnych, we wspieraniu rozwoju własnego sąsiedztwa. Duży wpływ na udział w akcji miał fakt, że siedziba firmy mieści się tuż przy parku.
Lokalne działania podjęła też firma Urban, która ostatnio zakupiła klimatyzator dla Oddziału Kardiologicznego w Wojskowym Szpitalu w Żarach. Wcześniej wsparła ten sam szpital fundując oprogramowanie, które jest nieodzowną częścią działania placówki.
Więcej o działaniach społecznych i charytatywnych w branży przeczytacie w naszym artykule. Zebraliśmy w nim przegląd aktywności CSR firm:
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".