Katarzyna Kozłowska odchodzi z Krishome. Kto „złowi” tę doświadczoną menedżerkę?

Autor: |Data publikacji:

Po dekadzie intensywnego rozwoju marek Krispol i Krishome Katarzyna Kozłowska kończy swoją zawodową przygodę z firmą. Jej odejście to bez wątpienia jedno z najgłośniejszych personalnych rozstań ostatnich miesięcy, jeśli chodzi o marketing w branży stolarki.

Po dziesięciu latach pracy Katarzyna Kozłowska zdecydowała o zakończeniu współpracy z firmą, której rozwój był jej udziałem. Z naszej perspektywy była to dekada dynamicznych zmian, zarówno w podejściu do marketingu, jak i w sposobie, w jaki pani Katarzyna budowała relacje z klientami, mediami i branżą.

Zapytaliśmy Katarzynę Kozłowską, jakie momenty były dla niej przełomowe w przebiegu kariery i z jakich osiągnięć jest szczególnie dumna?

Katarzyna Kozłowska krishomeZa jedno z kluczowych osiągnięć uważam przełamanie schematycznego postrzegania marketingu wyłącznie jako kosztu. Udało się doprowadzić do tego, że został on uznany za strategiczną inwestycję – realnie wpływającą na wzrost wartości marki i budowanie popytu na kompleksowe rozwiązania w zakresie stolarki.

Dobra strategia marketingowa jest siłą napędową biznesu. Dyrektor marketingu to dziś nie tylko twórca atrakcyjnej prezentacji, ale przede wszystkim łącznik między rynkiem, marką i sprzedażą – ktoś, kto rozumie potencjał, wpływ i znaczenie partnerstwa.

Miniona dekada to czas intensywnego rozwoju – zarówno organizacyjnego, jak i osobistego. Nie boję się wymagających rynków ani niekomfortowych wyzwań, bo wiem, że to właśnie one kształtują silne marki. W tym czasie zrealizowałam setki kampanii i inicjatyw, z których jestem dumna. Patrząc wstecz, widzę, jak kluczowe było dostrzeganie ludzi – tych, z którymi miałam przyjemność współpracować i od których również się uczyłam. To dzięki nim dziś mogę mówić o sukcesach. Dziękuję wszystkim i będę wdzięczna za rekomendacje.

Krishome – marka z wizją

Katarzyna Kozłowska do branży stolarki dołączyła w 2015 roku jako manager marketingu spółki Krispol. Od samego początku koncentrowała się na zwiększaniu popytu na produkty firmy zarówno na rynku polskim, jak i europejskim.

Od 2018 roku, wspólnie z dyrektorem sprzedaży Radosławem Gibkim, odpowiadała za wdrożenie koncepcji Sieci Salonów Krishome. Razem z zespołem budowała spójny wizerunek i komunikację marki – od centrali firmy, przez salon Krishome, aż po punkty partnerskie. Skutecznie połączyła działania marketingowe ze sprzedażowymi, realizując kampanie, które realnie wpływały na decyzje zakupowe klientów. Wzmacniała pozycję marki poprzez rozwój partnerstw z dostawcami i strategiczne działania sponsoringowe.

Systematycznie rozwijała również działania content marketingowe i obecność marki w social mediach. Dzięki konsekwentnej strategii komunikacyjnej, profil firmowy Krishome został uznany przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) za najbardziej angażujący w branży okienno-drzwiowej w całym 2024 roku.

Sportowy marketing pod znakiem emocji

Krishome i charakterystyczny pomarańczowy kolor z logo firmy na trwałe wpisały się w świadomość wielu fanów siatkówki (Plus Ligi i Tauron Ligi). Katarzyna Kozłowska z konsekwencją prowadziła marketing w oparciu o sportowe emocje i ekskluzywny storytelling. Obecność marki przy sukcesach polskich drużyn przełożyła się na wzrost jej rozpoznawalności i zaufania wśród klientów.

Z perspektywy mediów i odbiorców kampania „Gwarancja Spokoju” z Łukaszem Piszczkiem na długo zapisała się w pamięci. Różnorodne formy zaangażowania ambasadora – od konkursów po spotkania na żywo – sprawiły, że przez lata Łukasz Piszczek stał się twarzą nie tylko reklamy, ale i synonimem zaufania do marki, co przełożyło się na relacje B2B i rozwój sieci salonów.

Rebranding w trudnym czasie

Rok 2024 zapamiętamy jako moment, w którym Krispol płynnie przeistoczył się w Krishome – i to w czasie, gdy rynek był pod dużą presją niepewności i stagnacji. Zespół marketingowy przeprowadził firmę przez rebranding, nie tracąc przy tym ani dynamiki działania, ani spójności wizerunku. Zmiana miała na celu połączenie 35-letniego doświadczenia firmy z nową filozofią sprzedażową i marketingową.

Katarzyna Kozłowska – aktywna reprezentantka branży i członkini kluczowych organizacji

Katarzyna Kozłowska jest absolwentką poznańskiego Uniwersytetu Ekonomicznego (studia podyplomowe z zarządzania marketingowego B2B) i Uppsala University (Sustainable Development). W maju 2022 r. pani Katarzyna dołączyła do Zarządu Związku Polskie Okna i Drzwi (POiD), w którym jako reprezentant Krispol i Krishome działała na rzecz rozwoju branży stolarki i wzmacniania jej pozycji na arenie międzynarodowej. Od 2023 roku reprezentowała interesy firmy w Stowarzyszeniu Energooszczędne Domy Gotowe (SEDG).

Na razie nie zdradza swoich planów zawodowych, do końca czerwca przebywa na urlopie wypoczynkowym. Jedno jest pewne – to transfer, który może wzmocnić niejednego gracza rynkowego.

Zobacz również

Zmiany kadrowe w Grupie Dovista i GU

Zmiany kadrowe w Grupie Dovista i GU

Zmiany kadrowe nastąpiły w ostatnim czasie w Grupie Dovista. Pracę podjął tam nowy wiceprezes. Z kolei w Grupie Gretsch-Unitas zatrudniono nowego dyrektora zarządzającego.

Zmiany kadrowe w firmach: Ekoplast, OknoPlus, Eko-Okna, Klimas Wkręt-met, Anwis

Zmiany kadrowe w firmach: Ekoplast, OknoPlus, Eko-Okna, Klimas Wkręt-met, Anwis

Kolejne zmiany kadrowe w firmach z branży stolarki. W ostatnim czasie nowe osoby zatrudnili: Ekoplast, OknoPlus, Eko-Okna, Klimas Wkręt-met i Anwis.

Zmiany personalne w firmach Final, Primo Profile, Krishome, Yawal

Zmiany personalne w firmach Final, Primo Profile, Krishome, Yawal

Zmiany personalne miały w ostatnim czasie miejsce w kilku firmach z branży stolarki. Należą do nich: Final, Primo Profile, Krishome i Yawal.