Kapica kolejnym branżowym sponsorem polskiego sportu

Red.: |Data publikacji:

Firma Kapica została sponsorem Górnika Zabrze. To kolejna już firma z branży stolarki, która zaangażowała się w marketing sportowy.

Od lewej Arkadiusz Szymanek, prezes Górnika Zabrze i Roman Kapica. Foto: Górnik Zabrze.

Roman Kapica, prezes i właściciel firmy Kapica podpisał umowę na współpracę partnerską z Górnikiem Zabrze. Producent okien będzie sponsorem klubu seniorskiego, ale także akademii. Według klubu jest to typowa umowa sponsorska, w której zyskują obie strony – klub sponsora, a Kapica dużą rozpoznawalność. Marka producenta stolarki będzie reklamowana przez znany klub z bogatą i długą historią. Poza tym, w ramach umowy, Kapica będzie miał do dyspozycji jedną z lóż biznesowych Areny Zabrze.

Roman Kapica przyznaje, że na decyzję o współpracy z Górnikiem Zabrze wpłynęły trzy czynniki: biznesowy, wizerunkowy i marketingowy. Firma chce zwiększyć swoją sprzedaż na Śląsku i planuje zainwestować tam w salony sprzedaży i punkty firmowe. Kapica uznał, że współpraca z Górnikiem to dobry pomysł na promocję na Śląsku.

Branża wspiera sport

Od września, gdy ostatni raz pisaliśmy o zaangażowaniu branży w sponsoring sportowy, przy okazji różnych rozmów podpytywaliśmy przedstawicieli poszczególnych firm o to czy wspierają lokalnie sportowców i trzeba przyznać, że sport w naszym kraju może liczyć na konkretne wsparcie z naszej strony.

Wichry Rzeczyca Długa grupa Solo (1)Do gry o mundial przygotowuje się piłkarska reprezentacja Polski, której oficjalnym sponsorem jest Fakro. Producent okien dachowych mocno wspiera również lokalny sport, wiedzą coś o tym piłkarki z drużyny UKS Staszkówka Jelna, piłkarze z pierwszoligowej Sandecji Nowy Sącz, a nawet przedstawiciele takich sportów jak kajakarstwo, saneczkarstwo czy ski trekking. Ponadto producent wspiera wiele lokalnych inicjatyw i imprez. Wspomnianej Sandecji kibicuje także firma Bogdański. Młodych sportowców wspiera Grupa Solo, która w ostatnim czasie pochwaliła się współpracą z Gminną Akademią Piłkarską Talent Pysznica. Producent ze Stalowej Woli od dłuższego czasu wspiera także zespół Wichry Rzeczyca Długa. W Goleszowie lokalna drużyna może liczyć na G-U Polska, które angażuje się także w kórnickie bractwo rowerowe. Paneldoor wspiera Płomień Lisowo i Piasta Chociwel oraz adeptów sztuk walki z podgranicznej wsi Dobra. Sprawami sportowymi w swoim regionie żyje także Wikęd z Luzina, gdzie drużyna o tej samej nazwie występuje w IV lidze. Wielkim pasjonatem sportu jest Krzysztof Bączek, właściciel Amex-Bączek – sponsora Unii Susz, walczącej o IV ligę oraz III-ligowego GKS-u Wikielec. Urban wspiera oldbojów z Żar, gdzie wciąż na boisku rywalizuje prezes Janusz Bubień! W Rzgowie miejscową Husarię wspiera Gealan, a dawny blask Dyskobolii Grodzisk Wielkopolski, eliminującej niegdyś z Pucharu UEFA Manchester City, próbuje przywrócić Opal Grodzisk.

W II lidze o awans na zaplecze Ekstraklasy walczą Motor Lublin (Aliplast) i Stal Rzeszów (ML System), a lokalnego rywala Resovię wspiera Okn-Rest. Swoją reprezentację mamy też w Ekstraklasie. Sponsorem obecnego mistrza Polski – Legii Warszawa jest Came Polska, a w Radomiaku nadzieje pokładają Fabryka Okien Kowalczyk oraz Windoor, z właścicielem Pawłem Redestowiczem, prawdziwym mecenasem radomskiego sportu.

Paweł Redestowicz Windoor Radomiak (1)
Paweł Redestowicz, właściciel Windoor, jest zaangażowany w radomski sport

W decydująca fazę wchodzą rozgrywki w sportach halowych. O zwycięstwo w siatkarskiej Lidze Mistrzów i tytuł najlepszej europejskiej drużyny walczy ZAKSA Kędzierzyn-Koźle, których wspierają Beninca i Filplast. Ich rywalem w Pluslidze jest Aluron Warta Zawiercie, z widniejącym w nazwie Aluronem oraz sponsorem firmą Teknos, a także Stal Nysa, drużyna Alsecco. Na niższych szczeblach rozgrywkowych grają Orlęta Raszyn. Siatkarzy i siatkarki tego klubu sponsoruje Dormakaba. Pod nazwą Bostik występują siatkarki BKS Bielsko-Biała, natomiast akademiczki z AZS Gorzów Wielkopolski wspiera PHU Pasja.

W najwyższej lidze szczypiorniaka, jak potocznie zwie się piłkę ręczną, jako sponsor Wybrzeża Gdańsk widoczna jest Entra, drużynie MKS Piotrkowianin kibicuje dostawca farb ICA Polska, a Gwardii Opole Maćkowiak Okna i Drzwi. Producent z Opola wspiera również zawodników MMA. W ostatnim czasie nową współpracą pochwalił się R&D Tech, który będzie wspierał utalentowane szczypiornistki z Sokoła Żary. Innym newsem jest zaangażowane Kowalski Okna w drużyne futbolu amerykańskiego Rockets Rzeszów. Na koszykarskich parkietach obecne są KMT Stal (Czarni Słupsk) oraz Team-Plast (KK Team-Plast Oleśnica). Również w inaugurującej na początku kwietnia żużlowej PGE Ekstralidze zobaczymy Spartę Wrocław, za którą kciuki trzymają w Profine i Opal Wrocław, GKM Grudziądz sponsorowany przez Nice oraz Unię Leszno już od 8 lat wspieraną przez Assa Abloy. Z kolei organizacje gal Real Fight Night sponsoruje ABM-Jędraszek.

Gwardia Opole Maćkowiak Okna (1)
Młodzi szczypiorniści Gwardii Opole, wspierani przez Maćkowiak Okna i Drzwi

Poza zorganizowanymi rozgrywkami odnotowaliśmy również szereg mniejszych imprez o charakterze lokalnym, często mających na celu po prostu propagowanie zdrowego stylu życia, o czym również warto mówić. Na nudę narzekać nie mogą architekci, dla których PressGlass współorganizuje mistrzostwa Polski w golfie, natomiast Aluprof Ski Arch Cup, czyli mistrzostwa w narciarstwie alpejskim i snowboardzie. Z kolei Porta zaangażowała się w świąteczne bieganie Marcina Koniecznego.

Jak widać, przykładów zaangażowania branży w sport jest bardzo dużo, a to tylko część tego wsparcia które branża niesie do polskiego sportu. Pokrzepiające jest to, że najczęściej można zauważyć że to wsparcie płynie lokalnie, często z dala od blasku fleszy. Pokazujecie, że jest to coś więcej niż sponsoring, wnosząc tym samym pewne wartości i dając coś od siebie lokalnej społeczności. Tak trzymać!

Zobacz również

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice opublikował swój pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju. Firma prezentuje w nim nową strategię rozwoju.

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Dako otworzył właśnie swój nowy showroom w swojej siedzibie w Nowym Sączu. Także Aluprof inwestuje w salon, który otworzy w Wietnamie.

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Compremum podliczyło wyniki ze sprzedaży za trzy kwartały. Spółka osiągnęła sprzedaż ponad 167 mln zł, w tym 13 proc. to stolarka.

1