Firma Kapica została sponsorem Górnika Zabrze. To kolejna już firma z branży stolarki, która zaangażowała się w marketing sportowy.
Roman Kapica, prezes i właściciel firmy Kapica podpisał umowę na współpracę partnerską z Górnikiem Zabrze. Producent okien będzie sponsorem klubu seniorskiego, ale także akademii. Według klubu jest to typowa umowa sponsorska, w której zyskują obie strony – klub sponsora, a Kapica dużą rozpoznawalność. Marka producenta stolarki będzie reklamowana przez znany klub z bogatą i długą historią. Poza tym, w ramach umowy, Kapica będzie miał do dyspozycji jedną z lóż biznesowych Areny Zabrze.
Roman Kapica przyznaje, że na decyzję o współpracy z Górnikiem Zabrze wpłynęły trzy czynniki: biznesowy, wizerunkowy i marketingowy. Firma chce zwiększyć swoją sprzedaż na Śląsku i planuje zainwestować tam w salony sprzedaży i punkty firmowe. Kapica uznał, że współpraca z Górnikiem to dobry pomysł na promocję na Śląsku.
Branża wspiera sport
Od września, gdy ostatni raz pisaliśmy o zaangażowaniu branży w sponsoring sportowy, przy okazji różnych rozmów podpytywaliśmy przedstawicieli poszczególnych firm o to czy wspierają lokalnie sportowców i trzeba przyznać, że sport w naszym kraju może liczyć na konkretne wsparcie z naszej strony.
Do gry o mundial przygotowuje się piłkarska reprezentacja Polski, której oficjalnym sponsorem jest Fakro. Producent okien dachowych mocno wspiera również lokalny sport, wiedzą coś o tym piłkarki z drużyny UKS Staszkówka Jelna, piłkarze z pierwszoligowej Sandecji Nowy Sącz, a nawet przedstawiciele takich sportów jak kajakarstwo, saneczkarstwo czy ski trekking. Ponadto producent wspiera wiele lokalnych inicjatyw i imprez. Wspomnianej Sandecji kibicuje także firma Bogdański. Młodych sportowców wspiera Grupa Solo, która w ostatnim czasie pochwaliła się współpracą z Gminną Akademią Piłkarską Talent Pysznica. Producent ze Stalowej Woli od dłuższego czasu wspiera także zespół Wichry Rzeczyca Długa. W Goleszowie lokalna drużyna może liczyć na G-U Polska, które angażuje się także w kórnickie bractwo rowerowe. Paneldoor wspiera Płomień Lisowo i Piasta Chociwel oraz adeptów sztuk walki z podgranicznej wsi Dobra. Sprawami sportowymi w swoim regionie żyje także Wikęd z Luzina, gdzie drużyna o tej samej nazwie występuje w IV lidze. Wielkim pasjonatem sportu jest Krzysztof Bączek, właściciel Amex-Bączek – sponsora Unii Susz, walczącej o IV ligę oraz III-ligowego GKS-u Wikielec. Urban wspiera oldbojów z Żar, gdzie wciąż na boisku rywalizuje prezes Janusz Bubień! W Rzgowie miejscową Husarię wspiera Gealan, a dawny blask Dyskobolii Grodzisk Wielkopolski, eliminującej niegdyś z Pucharu UEFA Manchester City, próbuje przywrócić Opal Grodzisk.
W II lidze o awans na zaplecze Ekstraklasy walczą Motor Lublin (Aliplast) i Stal Rzeszów (ML System), a lokalnego rywala Resovię wspiera Okn-Rest. Swoją reprezentację mamy też w Ekstraklasie. Sponsorem obecnego mistrza Polski – Legii Warszawa jest Came Polska, a w Radomiaku nadzieje pokładają Fabryka Okien Kowalczyk oraz Windoor, z właścicielem Pawłem Redestowiczem, prawdziwym mecenasem radomskiego sportu.
W decydująca fazę wchodzą rozgrywki w sportach halowych. O zwycięstwo w siatkarskiej Lidze Mistrzów i tytuł najlepszej europejskiej drużyny walczy ZAKSA Kędzierzyn-Koźle, których wspierają Beninca i Filplast. Ich rywalem w Pluslidze jest Aluron Warta Zawiercie, z widniejącym w nazwie Aluronem oraz sponsorem firmą Teknos, a także Stal Nysa, drużyna Alsecco. Na niższych szczeblach rozgrywkowych grają Orlęta Raszyn. Siatkarzy i siatkarki tego klubu sponsoruje Dormakaba. Pod nazwą Bostik występują siatkarki BKS Bielsko-Biała, natomiast akademiczki z AZS Gorzów Wielkopolski wspiera PHU Pasja.
W najwyższej lidze szczypiorniaka, jak potocznie zwie się piłkę ręczną, jako sponsor Wybrzeża Gdańsk widoczna jest Entra, drużynie MKS Piotrkowianin kibicuje dostawca farb ICA Polska, a Gwardii Opole Maćkowiak Okna i Drzwi. Producent z Opola wspiera również zawodników MMA. W ostatnim czasie nową współpracą pochwalił się R&D Tech, który będzie wspierał utalentowane szczypiornistki z Sokoła Żary. Innym newsem jest zaangażowane Kowalski Okna w drużyne futbolu amerykańskiego Rockets Rzeszów. Na koszykarskich parkietach obecne są KMT Stal (Czarni Słupsk) oraz Team-Plast (KK Team-Plast Oleśnica). Również w inaugurującej na początku kwietnia żużlowej PGE Ekstralidze zobaczymy Spartę Wrocław, za którą kciuki trzymają w Profine i Opal Wrocław, GKM Grudziądz sponsorowany przez Nice oraz Unię Leszno już od 8 lat wspieraną przez Assa Abloy. Z kolei organizacje gal Real Fight Night sponsoruje ABM-Jędraszek.
Poza zorganizowanymi rozgrywkami odnotowaliśmy również szereg mniejszych imprez o charakterze lokalnym, często mających na celu po prostu propagowanie zdrowego stylu życia, o czym również warto mówić. Na nudę narzekać nie mogą architekci, dla których PressGlass współorganizuje mistrzostwa Polski w golfie, natomiast Aluprof Ski Arch Cup, czyli mistrzostwa w narciarstwie alpejskim i snowboardzie. Z kolei Porta zaangażowała się w świąteczne bieganie Marcina Koniecznego.
Jak widać, przykładów zaangażowania branży w sport jest bardzo dużo, a to tylko część tego wsparcia które branża niesie do polskiego sportu. Pokrzepiające jest to, że najczęściej można zauważyć że to wsparcie płynie lokalnie, często z dala od blasku fleszy. Pokazujecie, że jest to coś więcej niż sponsoring, wnosząc tym samym pewne wartości i dając coś od siebie lokalnej społeczności. Tak trzymać!
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".