Rynek rolet w Polsce zdominowany jest przez produkty firmy Aluprof, największego w Polsce dostawcę systemów architektonicznych dla budownictwa. Firma z Bielska-Białej szacuje swój udział w tym rynku na 70 proc., a ma apetyt na poszerzenie swojej oferty w segmencie osłon.
W styczniu Aluprof odebrał pozwolenie na rozbudowę zakładu w Opolu, na co wyda ok. 28 mln zł. Nowa hala służyć ma uruchomieniu nowych linii produkcyjnych, w tym linii dla żaluzji fasadowych oraz pergoli. Produkcja nowych produktów Aluprofu ma ruszyć jeszcze w tym roku, w II i w III kwartale. Będzie to bezpośrednia konkurencja dla funkcjonującego po sąsiedzku zakładu firmy Selt. Poza tym uruchomiona zostanie produkcja rolet przeciwhuraganowych oraz ścianek wewnętrznych. Ten ostatni produkt ma być prostą konstrukcją, którą będzie mógł na budowie zamontować samodzielnie Generalny Wykonawca, korzystając jedynie z instruktorów firmy. Pomysł na takie rozwiązanie przywieziony został przez inżynierów Aluprofu wprost z rynku amerykańskiego.
Aluprof osiągnął w minionym roku bardzo dobre przychody, o 13 proc. wyższe niż rok wcześniej, osiągając poziom 1,46 mld zł. Na ten sezon planuje dalszy wzrost o 120 mln zł, co w sumie da wartość tegorocznej sprzedaży powyżej 1,5 mld zł. Dotychczasowa sprzedaż już w 40 proc. odbywa się w eksporcie, co ma rosnąć, gdyż spółka wyraźnie ukierunkowuje się na pozyskiwanie nowych klientów na rynkach zagranicznych. W planach na ten sezon jest szczególnie Kenia, Włochy, Hiszpania i Portugalia.
Komentując doniesienia o spodziewanym spowolnieniu Tomasz Grela, prezes Aluprofu, potwierdził, że słyszy czasami od swoich klientów o słabnącej dynamice zamówień, ale w jego firmie dotychczas niczego takiego nie dostrzega. Podobnie więc jak cała Grupa Kęty, tak i on zakłada w roku 2020 dalszy wzrost przychodów i dalszą poprawę marżowości.
Tagi
AluprofGrupa Kętypergolerolety przeciwhuraganowerynek osłonścianki wewnętrznesystemy aluminioweTomasz Grelażaluzje fasadoweZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".