Już za niecały tydzień w dniach 25 – 26 października odbędzie się kolejna edycja Ogólnopolskiego Forum Stolarki w hotelu Windsor w Jachrance. W piątek 20 października upływa termin zakupu wejściówek na to ważne dla branży stolarki wydarzenie.
Jesteśmy w jednym z najtrudniejszych momentów dla polskiej branży stolarki otworowej od ponad 20 lat. Po dwóch trudnych postpandemicznych sezonach przyszedł trzeci, najtrudniejszy. Nowe budownictwo stanęło, remonty stanęły i nawet eksport – do czego nie jesteśmy przyzwyczajeni – zaliczył kilkunastoprocentowe spadki.
Tym bardziej ważne jest, żebyśmy się spotykali, rozmawiali, próbowali przewidywać nadchodzące miesiące, kwartały czy sezony. Już od ponad 15 lat taką platformą wymiany myśli menedżerów związanych z polską branżą stolarki są spotkania w ramach nieformalnego klubu Forum 100, których jesienne edycje przybierają charakter Ogólnopolskiego Forum Stolarki.
W trakcie najbliższej edycji OFS skoncentrujemy się właśnie na tym, w którym momencie rozwoju znajduje się branża. Nie tylko na tym, jak głębokie spadki sprzedaży odnotowaliśmy i czy w przyszłym roku nastąpi odbicie. To też, ale chcemy spojrzeć na rozwój branży w zdecydowanie dłuższej perspektywie. Zastanowimy się nad tym, jak długo branża może konkurować niskimi kosztami produkcji, czy jesteśmy w stanie wypracować nowe przewagi na rynkach międzynarodowych, mamy jakieś rezerwy w poprawie wydajności. Również czy zielona transformacja to zagadnienie dla „eko-świrów”, a może obszar, który dotknie każdego przedsiębiorcę w naszej branży.
Te wszystkie tematy będą poruszane podczas trwania Ogólnopolskiego Forum Stolarki, które zaczyna się już w najbliższą środę 25 października i po raz drugi odbędzie się w trybie dwudniowym.
Zobacz również
Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku
Akzo Nobel podsumowało wyniki z pierwszego kwartału. Spółka odnotowała niewielki spadek w sprzedaży, ale prognozuje wzrost popytu na farby.
Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku
Assa Abloy Mercor Doors wygasza produkcję w fabryce w Bielsku. Działalność będzie przeniesiona do zakładu w Dobrzeniu Wielkim.
Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi
Grupa Arbonia poinformowała o podjęciu ostatecznej decyzji co do sprzedaży dywizji klimatu firmie Midea Electrics Netherlands. Pierwsze kroki związane ze zbyciem były podjęte na początku tego roku.