Amerykański gigant branży stolarki, firma Jeld-Wen, podała dane finansowe za rok 2022. Przychody spółki przekroczyły 5 mld dolarów!
Jak podał Jeld-Wen w raporcie rocznym, przychody netto w sezonie 2022 wzrosły z sumy 4,77 mld dolarów do kwoty 5,13 mld dol. (o wynikach z 2021 roku informowaliśmy TUTAJ). Wzrost o ponad 350 mln dolarów oznacza poprawę wyników o 7,5 proc. r/r. Spadł jednak dochód netto, który w 2022 roku wyniósł 45,7 mln dol. w porównaniu do blisko 169 mln dol. rok wcześniej. Fakt ten tłumaczony jest m.in. wyższymi kosztami sprzedaży, ogólnymi i administracyjnymi oraz spadkami w segmencie europejskim.

Rzeczywiście to na Starym Kontynencie Jeld-Wen odnotował największe, bo 5-proc.spadki. Przychody netto były niższe o 68 mln dolarów, co tłumaczone jest m.in. niekorzystnym wpływem różnic kursowych. Zysk netto spadł o 117,4 mln dol. co w praktyce oznacza na koniec 2022 roku stratę w wysokości blisko 51 mln dol. Skorygowana EBITDA spadła o 53 mln dol. do kwoty 74,3 mln dol.
Spadki, choć niewielkie, spółka odnotowała również w Australazji (-0,8 proc.) do 585 mln dol. Na rynku Ameryki Północnej z kolei Jeld-Wen odnotował bardzo dobry sezon, zakończony wzrostem przychodów o ponad 15 proc. To wzrost o 430 mln dol. do sumy 3,26 mld dol. Zysk netto wzrósł o 4,6 mln dol. o wyniósł 260,6 mln.
Prognozy na rok 2023 nie są w Jeld-Wen zbyt optymistyczne. Firma przewiduje przychody netto na poziomie od 4,5 do 4,9 mld dol. Będzie to efekt niskiego, dwucyfrowego spadku wolumenu w całym portfolio produktów i we wszystkich regionach geograficznych, w których firma jest aktywna.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


