Sezon 2022 był udany dla niemieckiego rynku stolarki. Tamtejsi producenci wypracowali wzrosty zarówno pod względem wartościowym, jak i ilościowym, o czym poinformowali prowadzący podcast „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” w swoim najnowszym odcinku.
Okazuje się, że rok 2022 był nie tylko doskonały dla polskich eksporterów stolarki do Niemiec (pisaliśmy o tym TUTAJ), ale przyniósł też pozytywne rezultaty dla tamtejszych producentów. Ubiegły rok udało się zakończyć niemieckiej branży stolarki dwucyfrowym wzrostem pod względem wartości. Wartość produkcji przekroczyła minimalnie 12 mld euro, co przełożyło się na 11,23 proc. wzrost w porównaniu do roku 2021. To podobna dynamika wzrostu jak w poprzednim sezonie.

Niemiecka stolarka największe wzrosty odnotowała w przypadku okien – był to wzrost wartości o blisko 13 proc.). Co ważne, również pod względem ilościowym sezon 2022 był w przypadku okien na plusie (+5,5 proc.). Najgorzej radzili sobie producenci drzwi i bram, którzy wypracowali co prawda wzrosty pod względem wartości produkcji (+9,4 proc.), ale ilościowo były to spadki na poziomie 2-3 proc.
Więcej na temat sezonu 2022 w Niemczech usłyszą Państwo w najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”:
Pozostałe odcinki podcastu:
Zobacz również
Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026
Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.
































