Jak wyglądała niemiecka branża stolarki w sezonie 2022?

Autor: |Data publikacji:

Sezon 2022 był udany dla niemieckiego rynku stolarki. Tamtejsi producenci wypracowali wzrosty zarówno pod względem wartościowym, jak i ilościowym, o czym poinformowali prowadzący podcast „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” w swoim najnowszym odcinku.

Okazuje się, że rok 2022 był nie tylko doskonały dla polskich eksporterów stolarki do Niemiec (pisaliśmy o tym TUTAJ), ale przyniósł też pozytywne rezultaty dla tamtejszych producentów. Ubiegły rok udało się zakończyć niemieckiej branży stolarki dwucyfrowym wzrostem pod względem wartości. Wartość produkcji przekroczyła minimalnie 12 mld euro, co przełożyło się na 11,23 proc. wzrost w porównaniu do roku 2021. To podobna dynamika wzrostu jak w poprzednim sezonie.

Niemiecka stolarka największe wzrosty odnotowała w przypadku okien – był to wzrost wartości o blisko 13 proc.). Co ważne, również pod względem ilościowym sezon 2022 był w przypadku okien na plusie (+5,5 proc.). Najgorzej radzili sobie producenci drzwi i bram, którzy wypracowali co prawda wzrosty pod względem wartości produkcji (+9,4 proc.), ale ilościowo były to spadki na poziomie 2-3 proc.

Więcej na temat sezonu 2022 w Niemczech usłyszą Państwo w najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”:

Pozostałe odcinki podcastu:

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".