Jak skutecznie sprzedawać drzwi w Niemczech?

Autor: |Data publikacji:

Kiedy, jak i dlaczego Niemcy kupują drzwi wejściowe? Odpowiedzi na te pytania przynosi nam nowy raport Centrum Analiz Branżowych. Okazuje się, że 2/3 naszych zachodnich sąsiadów zamawia je samodzielnie w stacjonarnych punktach sprzedaży, ale duży potencjał drzemie też w sprzedaży internetowej.

Raport pt. „Jak Niemcy kupują drzwi. Badanie ścieżki zakupowej klientów indywidualnych 2022” to bliźniacze metodologicznie badanie, jak opublikowane wcześniej na temat okien. Przynosi ono dużą wiedzę na temat niemieckich inwestorów. Dowiemy się z niego m.in. jakie są powody zakupu drzwi, skąd Niemcy czerpią informacje o produktach, kogo pytają o radę, jakie miejsca odwiedzali i gdzie ostatecznie kupili drzwi.

Jak wynika z badania, niemal 2/3 klientów indywidualnych w Niemczech zamawia drzwi wejściowe samodzielnie w stacjonarnych punktach sprzedaży. Blisko 20 proc. respondentów wskazało, że kupuje je bezpośrednio od firmy remontowej (budowlanej), więc jest znacznie częstsza praktyka niż w Polsce,gdzie taką ścieżkę zakupową wskazało tyko 10 proc. ankietowanych. To wyraźne wskazówki dla polskich producentów, na jakie kanały dystrybucji drzwi wejściowych powinni postawić w przypadku sprzedaży swoich produktów do Niemiec.

Bardzo ciekawą informacją w raporcie jest ta dotycząca zakupu stolarki przez internet. Okazuje się, że co trzeci ankietowany rozważał zakup drzwi online. Ostatecznie na ten krok zdecydowało się 14 proc.respondentów, ale widać, że w sprzedaży internetowej drzwi w Niemczech drzemie bardzo duży potencjał. W raporcie znajdziemy szczegółowe informacje na temat tego, dlaczego tamtejsi klienci ostatecznie zdecydowali się lub zrezygnowali z zakupów online.

Gdzie Niemcy szukają ofert na drzwi wejściowe? Najczęściej poszukują ich w internecie, następnie w salonach sprzedaży i marketach budowlanych. Co ciekawe, ankietowani odwiedzali średnio 2,63 salonów oferujących drzwi. Można zatem wnioskować, że nasza oferta w Niemczech musi konkurować z zaledwie kilkoma innymi.

Znacznie więcej o raporcie i płynących z niego wnioskach można usłyszeć w najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”. Zachęcamy do wysłuchania:


Zobacz również

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.