Jak skutecznie sprzedawać drzwi w Niemczech?

Autor: |Data publikacji:

Kiedy, jak i dlaczego Niemcy kupują drzwi wejściowe? Odpowiedzi na te pytania przynosi nam nowy raport Centrum Analiz Branżowych. Okazuje się, że 2/3 naszych zachodnich sąsiadów zamawia je samodzielnie w stacjonarnych punktach sprzedaży, ale duży potencjał drzemie też w sprzedaży internetowej.

Raport pt. „Jak Niemcy kupują drzwi. Badanie ścieżki zakupowej klientów indywidualnych 2022” to bliźniacze metodologicznie badanie, jak opublikowane wcześniej na temat okien. Przynosi ono dużą wiedzę na temat niemieckich inwestorów. Dowiemy się z niego m.in. jakie są powody zakupu drzwi, skąd Niemcy czerpią informacje o produktach, kogo pytają o radę, jakie miejsca odwiedzali i gdzie ostatecznie kupili drzwi.

Jak wynika z badania, niemal 2/3 klientów indywidualnych w Niemczech zamawia drzwi wejściowe samodzielnie w stacjonarnych punktach sprzedaży. Blisko 20 proc. respondentów wskazało, że kupuje je bezpośrednio od firmy remontowej (budowlanej), więc jest znacznie częstsza praktyka niż w Polsce,gdzie taką ścieżkę zakupową wskazało tyko 10 proc. ankietowanych. To wyraźne wskazówki dla polskich producentów, na jakie kanały dystrybucji drzwi wejściowych powinni postawić w przypadku sprzedaży swoich produktów do Niemiec.

Bardzo ciekawą informacją w raporcie jest ta dotycząca zakupu stolarki przez internet. Okazuje się, że co trzeci ankietowany rozważał zakup drzwi online. Ostatecznie na ten krok zdecydowało się 14 proc.respondentów, ale widać, że w sprzedaży internetowej drzwi w Niemczech drzemie bardzo duży potencjał. W raporcie znajdziemy szczegółowe informacje na temat tego, dlaczego tamtejsi klienci ostatecznie zdecydowali się lub zrezygnowali z zakupów online.

Gdzie Niemcy szukają ofert na drzwi wejściowe? Najczęściej poszukują ich w internecie, następnie w salonach sprzedaży i marketach budowlanych. Co ciekawe, ankietowani odwiedzali średnio 2,63 salonów oferujących drzwi. Można zatem wnioskować, że nasza oferta w Niemczech musi konkurować z zaledwie kilkoma innymi.

Znacznie więcej o raporcie i płynących z niego wnioskach można usłyszeć w najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”. Zachęcamy do wysłuchania:


Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.