Jak polscy inwestorzy kupują drzwi wejściowe?

Autor: |Data publikacji:

Najnowsze badanie Centrum Analiz Branżowych rzuca nowe światło na ścieżki zakupowe Polaków w przypadku drzwi wejściowych. Dane wyraźnie wskazują, które kwestie są decydujące przy wyborze poszczególnych produktów.

Jak wynika z przeprowadzonego badania, 30-dniowy czas oczekiwania na zamówione drzwi wejściowe okazuje się dla większości klientów indywidualnych zbyt długim terminem realizacji. Aż 6 na 10 inwestorów oczekuje, że dostarczenie wybranych przez nich drzwi nie potrwa dłużej niż 3 tygodnie.

Wymagany przez klientów krótki termin realizacji zamówień wyjaśnia poniekąd popularność zakupu drzwi wejściowych w marketach i składach budowlanych. Okazuje się bowiem, że 31 proc. inwestorów indywidualnych zakupiło tą drogą drzwi. Jedynie salony drzwiowe cieszą się większą popularnością.

Z danych zebranych przez CAB wynika również, że coraz większą popularnością przy zakupie drzwi wejściowych cieszą się sklepy internetowe. Już mniej więcej co dziesiąty klient dokonuje zakupu za pośrednictwem tego kanału sprzedaży, natomiast grono tych, którzy rozważali taki zakup, lecz ostatecznie zrezygnowali na rzecz zakupu w tradycyjnej sieci sprzedaży, jest ponad 2-krotnie większe.

Badanie przeprowadzono na niemal 400 osobach, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy kupiły drzwi wejściowe i jest analogiczne do omawianego niedawno badania dotyczące ścieżek zakupowych klientów indywidualnych w przypadku okien. Pisaliśmy o nim TUTAJ:

Jak klienci indywidualni w Polsce kupują okna?

Zobacz również

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.

Czytaj „Forum Branżowe” i „Forum International” – wydanie 8.2025

Czytaj „Forum Branżowe” i „Forum International” – wydanie 8.2025

Dostępny jest nowy numer miesięcznika „Forum Branżowe” (08/2025). Gościem wydania jest Marcin Maruszczak, prezes zarządu Gebhardt Stahl Polska.

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.